کاشت و آماده‌سازی 2 هزار مترمربع گل فصلی در کیش

کاشت و آماده‌سازی 2 هزار مترمربع گل فصلی در کیش

سه‌شنبه, اکتبر 15, 2024 - 16:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از کاشت و آماده سازی 2هزار مترمربع گل فصلی برای انتقال به معابر شهری خبرداد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات جزیره با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و تقویت طراوت شهری یکی از مولفه های مهم شهرهای توسعه یافته و مقاصد گردشگری است گفت: جزیره کیش شهری است که گردشگران آن را با فضای سبز پر طراوت ، آراستگی و پاکیزگی معابر می شناسند از این رو در آستانه پاییز که با خنکی هوا شمار گردشگران افزایش می یابد، تلاش می کنیم تا با کاشت گل های فصلی فضای معابر و میادین کیش تازگی و طراوت بیشتر داشته باشد.

محمد مهدی احمدی با اشاره به استفاده از امکانات موجود در جهت کاهش هزینه های توسعه فضای سبز اظهار داشت: از ابتدای مهرماه بیش از 2 هزار متر مربع زمین در گلخانه شرکت عمران، آب و خدمات به کاشت بذر گل های فصلی اختصاص یافته که پس از آماده شدن نشاء، بوته گل های فصلی بتدریج به معابر و میادین منتقل می شوند تا در نیمه دوم سال جزیره کیش از طراوتی بهاری برخوردار شود.

وی افزود: در مجموع بیش از 5 و نیم میلیون بوته گل در فضایی به وسعت بیش از 76 هزار متر مربع در معابر و میادین کیش کاشته می شود که این گل‌های فصلی از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی کیش از جمله انواع گونه‌های جعفری، آهار، اطلسی و کوکب هستند.

احمدی همچنین به اجرای گسترده طرح ساماندهی فضای سبز در معابر و میادین جزیره کیش اشاره و تصریح کرد: شهروندان در یک ماه گذشته شاهد اجرای حجم وسیعی از عملیات هرس درختان ، بهسازی و زیبا سازی فضای سبز در معابر و مناطق مسکونی جزیره کیش بودند.

وی عنوان کرد: این فعالیت ها تا پاسی از شب توسط نیروهای خدماتی و فضای سبز شرکت ادامه دارد تا جزیره کیش در پاییز امسال زیبایی و سرسبزی بهاری خود را حفظ کند.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش درپایان ابراز امیدواری کرد: ساکنان و شهروندان با تعامل و همکاری در حفظ و نگهداری فضای سبز ومبلمان شهری کوشا باشند.

لازم به ذکر است سرانه جهانی فضای سبز برای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع عنوان شده است که این سرانه در جزیره کیش برای هر نفر بیش از ۱۷۰ متر مربع است .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.