موفقیت 32 هتل در کیش به دریافت گواهینامه استاندارد آسانسور 

موفقیت 32 هتل در کیش به دریافت گواهینامه استاندارد آسانسور 

پنج‌شنبه, اکتبر 17, 2024 - 11:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مالکان هتل‌ها به منظور ارتقای امنیت گردشگران، موظف به دریافت گواهی استاندارد آسانسور هستند و در این میان 90 درصد از مالکان هتل های دارای آسانسور در کیش پس از اصلاح معایب، موفق به دریافت این گواهی شدند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، موسی حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه کیش به مناسبت هفته استاندارد گفت: از 52 هتل فعال در جزیره کیش، 36 هتل دارای آسانسور هستند که 90 درصد آنها با همکاری معاونت گردشگری این سازمان پس از اصلاح معایب، موفق به دریافت گواهی استاندارد آسانسور شدند.

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: مراکز اقامتی دارای آسانسور هنگام مراجعه به معاونت گردشگری برای تمدید گواهی بهره برداری، به این اداره جهت دریافت گواهی استاندارد معرفی می شوند. از اینرو مابقی مراکز اقامتی نیز پس از بازدیدهای انجام شده از سوی کارشناسان استاندارد و رفع عیوب، گواهی خود را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان سازمان استاندارد در قبال حفاظت از سلامت و جان مردم و کیفیت زندگی آنان وظیفه خطیری بر عهده دارد؛ افزود: سازندگان ساختمان های مسکونی، خدماتی و مراکز گردشگری ملزم به دریافت گواهی استاندارد آسانسور و به نوبه آن سرویس و نگهداری پیشگیرانه آسانسور هستند و در صورت قصور تمامی مسوولیت های قانونی و حقوقی بر عهده آنان خواهد بود.

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت 18 شرکت تخصصی در زمینه نصب و نگهداری آسانسور و سه شرکت بازرسی در این زمینه ، اعتبار گواهی استاندارد آسانسور را یک ساله عنوان کرد و افزود: خطرات آسانسور غیر استاندارد که به علت بی توجهی به قوانین ایمنی آسانسور و عدم سرویس و نگهداری اصولی آن است؛ موجب بروز حوادث می‌شود.

حیدری تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو اختیارات خود را طبق ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به سازمان منطقه آزاد کیش تفویض کرده اند. از اینرو وظایف این دو سازمان به صورت متمرکز در اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش انجام می شود.

وی با بیان این که جزیره کیش تنها منطقه در کشور است که ورود مصالح ساختمانی مستلزم نمونه برداری و انجام آزمایش به منظور دریافت تاییدیه استاندارد است؛ افزود: این اداره با همکاری مدیریت فنی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و سایر حوزه های ذیربط، نظارت بر کیفیت مصالح ساختمانی وارداتی به کیش را برعهده دارند.

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش، نظارت بر واردات و عرضه مواد غذایی و بهداشتی را از مهمترین ماموریت های محول شده به این اداره عنوان کرد و از کشف، ضبط و معدوم سازی 24 تن مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی نامنطبق با استاندارد و ضوابط بهداشتی و تقلبی در بازه زمانی شهریور 1402 تا شهریور 1403 خبرداد.

وی ادامه داد: نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، عرضه و واردات از جمله فعالیت‌های این اداره است؛ خاطر نشان کرد: مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی از مبدا کشورهای خارجی توسط گمرک به ما اعلام و نمونه برداری می شود.

همچنین" حیدری"، از نمونه برداری مستمر و انجام آزمایشات لازم بر روی تمامی آب های آشامیدنی و معدنی وارداتی از سرزمین اصلی و تولید شده در جزیره جهت تطبیق با استاندار در طول سال خبر داد.

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفویض صورت گرفته از سوی سازمان استاندارد به این اداره جهت صدور گواهی استاندارد برای خودروهای وارداتی گفت: تا کنون 250 خودرو وارداتی به کیش بازرسی و تاییدیه استاندارد آنها صادر و برای پلاک گذاری به راهور ارسال شده است و این موضوع در سریعترین زمان به انجام می رسد که قبل از تفویض اختیار، صدور تاییدیه طی دو ماه انجام می شد.

وی ادامه داد: تمامی خودروهای وارداتی به کیش یکی از استانداردهای بین المللی اروپایی، چینی یا استاندارد کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارا هستند و از ویژندهای (برندهای) معروف به شمار می‌روند و از کیفیت خوبی برخوردارند.

حیدری با تاکید بر نظارت جدی اداره استاندارد کیش در چارچوب قانون بر قطعات بکار رفته در موتورهای وارداتی برقی و نحوه تولید موتورهای برقی درکیش گفت: باتری های این موتورها برای انجام آزمایشات به آزمایشگاه های دارای تاییدیه صلاحیت ارسال و گواهی تطابق آنها با استاندارد برای طی فرایند اداری صادر می شود.

وی با بیان این که فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی به کیشوندان و گردشگران جهت تهیه اقلام با اصالت همواره در دستور کار داریم؛ افزود: این مهم با همکاری گمرک و جامعه بازاریان و بازرگانان در طول سال اجرایی می شود.
"حیدری" خاطر نشان کرد: کالاهایی که توسط تولید کنندگان داخلی عرضه می‌شود برای رسیدن به دست مصرف کننده باید دارای مجوزهای لازم از استاندارد و سازمان غذا و دارو باشند. از اینرو مردم باید در هنگام خرید این موضوع را مد نظر قرار دهند. 

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که تشخیص کالای با اصالت از تقلبی به خصوص در مواردی که محصول مورد نظر بر روی سلامت و ایمنی مصرف کننده تاثیر می گذارد بسیار حائز اهمیت است؛ افزود: خرید یک محصول تقلبی نه تنها ضررمالی دارد بلکه ممکن است سلامتی مصرف کنندگان را تهدید کند. به عنوان مثال، برخی از لوازم آرایشی تقلبی حاوی فلزات سنگین هستند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.