پرداخت مطالبات بانک‌ها و تامین اجتماعی در بودجه سال 1404

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

پرداخت مطالبات بانک‌ها و تامین اجتماعی در بودجه سال 1404

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ٢٠٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها در بودجه سال آینده باز پرداخت خواهد شد و ٢٠٠ هزارتومان بابت مطالبات تامین اجتماعی با شیوه بهادارسازی پرداخت می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد از ایلنا، سید حمید پورمحمدی در نشست خبری بررسی لایحه بودجه ١۴٠۴ با بیان اینکه طبق قانون در روز مقرر بودجه به مجلس تقدیم شد، گفت: در بودجه ١۴٠۴ بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته ۴٠ درصد افزایش پیدا کرد و در حالی که بودجه سال ١۴٠٣  نسبت به بودجه عمومی ١١ درصد بود اما امسال از طریق حواله نفتی این نسبت به ٢٠ درصد می‌رسد و ١٢٠٠ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی صرف طرح‌های عمرانی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ٢٠٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها در بودجه سال آینده باز پرداخت خواهد شد و ٢٠٠ هزار تومان بابت مطالبات تامین اجتماعی با شیوه بهادارسازی پرداخت می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: موضوع مهم بودجه متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که امسال پیچیدگی بسیار زیادی داشت و با تاخیرات زیادی مواجه شد اما با جلسات مستمری که بین دستگاه‌های متولی برگزار شد و در نهایت بحث پرداخت متناسب سازی از روز گذشته آغاز شد و ۴٠ درصد به طور ناخالص اجرا خواهد شد. همچنین از اول فروردین تا شهریورماه جزو مطالبات بازنشستگان محسوب می‌شود.

پورمحمدی گفت: متناسب سازی مرحله دوم که ٣٠ درصد است بدون دغدغه از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره واقعی سازی بودجه برای پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران در سال جاری این بود که میزان بودجه برای خرید گندم ١۴٣ هزار میلیارد تومان بود که می‌توانست این عدد را تا حداکثر تا ١۶٧ هزار میلیارد تومان برساند اما میزان خرید گندم به ٢٢٠ هزار میلیارد تومان رسید و منابع لازم را نداشتم و پرداخت حدود ۵٠ هزار میلیارد تومان از شب گذشته شروع شد و تا پایان هفته پرداخت‌ها به پایان می‌رسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.