۳ اولویت جدید همکاری با لوفت‌هانزا

آخوندی مطرح کرد:

۳ اولویت جدید همکاری با لوفت‌هانزا

وزیر راه و شهرسازی با تشریح همکاری‌های جدید با لوفت‌هانزا گفت: تعمیر و نگهداری هواپیماها، بازسازی و لجستیک شرکت هما ۳ اولویت مهم صنعت هوایی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با تشریح همکاری‌های جدید با لوفت‌هانزا گفت: تعمیر و نگهداری هواپیماها، بازسازی و لجستیک شرکت هما ۳ اولویت مهم صنعت هوایی کشور است.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از مهر، عباس آخوندی در نشست مشترک با مدیر گروه شرکت‌های لوفت‌هانزا، سه اولویت وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با لوفت‌هانزا و موضوعات مهم در تبدیل شهر فرودگاهی امام به هاب لجستیکی منطقه را مطرح کرد.

وزیر راه و شهرسازی، لجستیک، تعمیر و نگهداری هواپیماها و بازسازی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را از مهمترین اولویت‌های حمل و نقل هوایی ایران خواند.

آخوندی گفت: من به صنعت هوانوردی به عنوان بخشی از برنامه لجستیکی خود می‌نگرم بنابراین داشتن دیدگاهی گسترده‌تر و جامع‌تر در زمینه لجستیک مهم ‌است. در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حال توسعه یک شهر فرودگاهی هستیم که در آنجا ما مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه ما قصد داریم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را به هاب لجستیکی منطقه تبدیل کنیم، افزود: در نظر داریم دید گسترده‌تر و چشم انداز وسیع‌تری داشته باشیم. اینکه چگونه می‌توانیم حمل و نقل چندوجهی هم در بخش بار و هم در بخش مسافری و اینکه چگونه می‌توانیم تسهیلات لجستیکی مانند انبار و غیره در این منطقه داشته باشیم موضوعات مهم برای ما خواهد بود. همچنین در خصوص زنجیره ارزش، هتل و توریسم و نمایشگاه‌ها که باید در این منطقه فراهم شود، نگاه ویژه‌ای وجود دارد لذا باید رویکرد جامع و گسترده‌ای به مباحث لجستیکی و نقشی که ایران می‌تواند به عنوان پیشگام در منطقه ایفا کند، داشت.

آخوندی، موضوع تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری (MRO) از هواپیما را از دیگر اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه حمل و نقل هوایی عنوان کرد و گفت: به نظر من ایجاد و تاسیس امکانات تعمیر و نگهداری در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هم برای ما و هم برای مشتریان بسیار مهم و در عین حال امکانپذیر است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: نکته سوم در خصوص مشاوره است در پی آن هستیم تا روابط خود را در سطح جهانی بهبود ببخشیم و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) را به یک شرکت هواپیمایی در سطح جهانی تبدیل کنیم. از این منظر طراحی یک استراتژی برای توسعه این شرکت هواپیمایی حائز اهمیت است.

در ادامه این جلسه فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: تاریخ همکاری ایران و لوفت‌هانزا به سال‌ها پیش باز‌می‌گردد و در عین حال لوفت‌هانزا و سایر شرکت‌های آلمانی در میان اولین شرکت‌هایی هستند که پس از برجام به ایران وارد شدند و توافق‌های خوبی حتی در حوزه آموزش بین دو کشور وجود داشته است؛ اما عمده همکاری‌های ما در خصوص تعمیرات موتور هواپیماها بود که شرکت‌های مختلف بین‌المللی با دریافت مجوزهای لازم از بعد از برجام همکاری‌های خود با ایران را از سر گرفتند.

مدیرعامل هواپیمایی هما ادامه داد: امیدوارم یادداشت تفاهم با لوفت‌هانزا یک توافق خوب بین طرفین باشد که در همکاری‌های آینده ما مهم خواهد بود. این همکاری‌ها شامل موارد فنی و تجاری، سیستم‌ها و بهره‌برداری و کیترنیک و مشاوره خواهد بود که برای مدتی متوقف شده بود.

وی افزود: ما در نظر داریم بخش MRO  (نگهداری، تعمیر و بهره‌برداری) به خصوص در زمینه‌های تخصصی و فنی را در ایران بیش از پیش فعال کنیم. پرورش با بیان اینکه شرایط برای همکاری‌ها با رویکرد برد-برد در آینده فراهم شده است گفت: طرفین درک متقابل از یکدیگر دارند و این همکاری‌ها در ماه آوریل با حضور لوفت‌هانزا در ایران افزایش می‌یابد.

پرورش با اشاره به امضای تفاهم نامه با گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا تصریح کرد: بعد از برجام سرعت تعاملات دو شرکت هواپیمایی ایرانی و آلمانی افزایش یافت. ما معتقدیم که با توجه به پویایی بازار ایران و ظرفیت‌ها موجود در آن، برای تحقق بخشیدن به تفاهم‌نامه‌ها لازم است همکاری‌های دو جانبه با سرعت بیشتری پیگیری شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.