ثبات نسبی بازار ارز شکننده است

ثبات نسبی بازار ارز شکننده است

جمعه, ژوئن 23, 2017 - 10:43 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:حفظ ثبات نسبی بازار ارز در سال های گذشته ناشی از قدرت بانک مرکزی بوده، بنابراین تا زمانیکه کسب درآمدهای ارزی صادراتی برای کشور تثبیت نشود، ثبات در بازار ارز شکننده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، بهروز نعمتی در گفت وگو با خانه ملت در خصوص نقش ثبات بازار ارز در آرامش اقتصادی گفت: بطور طبیعی اگر نوسانات قیمت ارز براساس مولفه های اقتصادی کنترل شود به نفع اقتصاد کشور است.
نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:نتیجه کنترل قیمت ارز در بازار با فشار از سوی دولت، مقطعی است به دلیل اینکه لازمه ثبات پایدار در بازار ارز کسب درآمدهای ارزی پایدار است.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در چند سال گذشته تحول خاصی در افزایش درآمدهای ارزی نیافتاده است و حتی درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت باتوجه به قیمت نفت در ایام اخیر، متناسب با منابع مورد نیاز صنعت نفت است.
نعمتی با تاکید بر لزوم افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات محصولات غیرنفتی تصریح کرد:تولید ملی صادرات محور در تمامی بخش ها لازمه جلوگیری از نوسانات بازار ارز است.
وی تصریح کرد:در یکسال گذشته تراز تجاری کشور مثبت شده است بنابراین باید این اقدامات که لازمه ثبات در بازار ارز است، تداوم یابد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود:در هرصورت استنباط می شود حفظ ثبات نسبی بازار ارز در سال های گذشته ناشی از قدرت بانک مرکزی بوده بنابراین تا زمانیکه کسب درآمدهای ارزی صادراتی برای کشور تثبیت نشود، ثبات در بازار ارز شکننده خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.