تعیین نرخ سود بر اساس عرضه و تقاضا

تعیین نرخ سود بر اساس عرضه و تقاضا

عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور درباره بخشنامه بانک مرکزی برای رعایت نرخ سود 15 درصدی در شبکه بانکی گفت: بحث نرخ سود از اختیارات شورای پول و اعتبار است،اما معتقدم نرخ سود در شبکه بانکی باید بر اساس عرضه و تقاضای بازار و همچنین به صورت آزاد و شناور باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد پویانفر،عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور روز پنج شنبه دوم شهریور ماه 96 در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده موسسه اعتباری نور گفت: در مجمع عمومی عادی فوق العاده موسسه اعتباری نور ۵ عضو اصلی جدید هیات مدیره این موسسه برای یک دوره ۲ ساله با رای سهامدران انتخاب شدند که اسامی آنان عبارتست از منوچهر زمانی، اکبر جعفری، محمد مروج، مهران شریفی و رضا گودرزی و همچنین سجاد سیاح نیز به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب شد و آقای معمار اصفهانی نیز که عنوان قائم مقام موسسه را دارد تا زمان انتخاب مدیرعامل و تایید بانک مرکزی، به عنوان سرپرست موسسه فعالیت خواهد کرد.
عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور ادامه داد: یکی از اقدامات هیات مدیره قبلی در سال جاری متمرکز کردن ۳۳۶ شعبه موسسه بود که از ادغام ۳ موسسه پیشگامان همیار یزد، کارسازان و صندوق‌های قرض‌الحسنه ریحانه گستر و مشیز استان کرمان تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: همچنین برنامه متمرکز کردن نرم افزارهای موسسه و انتقال داده ها از نرم افزارهای ۳ موسسه یادشده نیز عملیاتی شد و در حال حاضر کارها در قالب یک پوسته متمرکز دنبال می شود.
عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور اظهارداشت: هیات مدیره ۱۱۰ دستورالعمل مختلف در زمینه های حقوق و مزایا، استعلام ها و ... را ابلاغ کرد و از سویی موضوع متمرکز کردن ۲۵۰۰ نفر از پرسنل را نیز دنبال کردیم.
پویانفر تصریح کرد: هیات مدیره باید طبق مقررات و در مدت زمان مشخص مدیرعامل جدید را برای تایید به بانک مرکزی معرفی نماید و برای این کار ۵ نفر به بانک مرکزی معرفی شده اند.
وی درادامه افزود: هنوز صورت های مالی تجمیعی موسسه نهایی نشده ولی سهامداران در نظر دارند تا سرمایه ۳ هزار میلیارد ریالی موسسه را به ۵ هزار میلیارد ریال افزایش دهند که البته صورت های مالی موسسه که طبق استانداردهای IFRS تهیه شده، حاکی از سوددهی موسسه در سال جاری است.
عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور تصریح کرد: 95 درصد سپرده ها به سیستم جدید منتقل شده و در دسترس مشتریان از طریق شعب ،ATm ،اینترنت بانک وسایر خدمات ارائه شده از سوی این موسسه ،قرار گرفته و همچنین سوئیچ های ملی نیز فعال شده است.
پویانفر با تاکید بر اینکه تمامی حساب های این موسسه در قالب دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی افتتاح می شود، افزود: موسسه سهامداران عمده مطلق ندارد و برخی به صورت بلوک سهامی را در اختیار دارند.
عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور در ادامه با تاکید بر اینکه تمامی حساب های این موسسه در قالب دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی افتتاح می شود، افزود: موسسه سهامداران عمده مطلق ندارد و برخی به صورت بلوک سهامی را در اختیار دارند.
پویانفر اظهارداشت: حدود ۱۵ نفر برای عضویت در هیات مدیره جدید موسسه اعتباری نور به بانک مرکزی معرفی شده بودند که ۶ نفر از آنها تایید شدند.
در ادامه نشست علی اکبر صادقی، عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور درباره بخشنامه بانک مرکزی برای رعایت نرخ سود 15 درصدی در شبکه بانکی گفت: بحث نرخ سود از اختیارات شورای پول و اعتبار است،اما معتقدم نرخ سود در شبکه بانکی باید بر اساس عرضه و تقاضای بازار و همچنین به صورت آزاد و شناور باشد، اما اکنون که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار یک درصد معینی را اعلام کرده اند، همه باید به آن پایبند باشند.
صادقی ادامه داد: همه بانک ها و موسسات اعتباری باید التزام عملی خود را به این نرخ ها نشان دهند زیرا تخلف یک بانک یا موسسه مانع از اجرای کامل آن می شود.
وی با تاکید بر اینکه موسسه نور از سال گذشته نرخ سودهای مصوب را رعایت می کرد، گفت: با وجود رعایت این نرخ ها، رشد منابع موسسه در یکسال گذشته رو به افزایش بوده است.
عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور در پاسخ به این پرسش که میزان مطالبات معوق موسسه چقدر است گفت: میزان مطالبات معوق موسسه اعتباری نور نزدیک به صفر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.