١٥شهريورماه سال ١٣٣١، بانک صادرات ایران تحت عنوان بانكی خصوصی با نام «بانک صادرات و معادن ایران» با هدف ارایه تسهیلات بانکی به مردم، ایجاد شبکه گسترده بانکی در سراسر کشور، جلب سرمایههای داخلی و پساندازهای کوچک، ایجاد فرصتهای سرمایهگذاری در فعالیتهای اقتصادی، تاسيس شد.
* كودكان * در ٦٥ سالگي بانك صادرات سورپرايز مي شوند/ رسانه ها و نهادهاي متولي از ترويج برنامه هاي ملي كودكان حمايت كنند
* كودكان * در ٦٥ سالگي بانك صادرات سورپرايز مي شوند/ رسانه ها و نهادهاي متولي از ترويج برنامه هاي ملي كودكان حمايت كنند
به گزارش خبرنگار ديوان اقتصاد، شعارهای«بانک صادرات ایران در خدمت مردم» و «حق با مشتری است» از سوی بانک صادرات سبب شد تا این بانک از بدو تأسیس، نوآوری در ارایه محصولات و خدمات بانکی و احترام به مشتریان و مراجعان را به عنوان یک اصل ثابت و جدایی ناپذیر خود دانسته و با جامه عمل پوشاندن به شعارهای انتخابی خود بتواند در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب کند.
پس از اینکه بانک صادرات ايران در سال ١٣٥٨ بر اساس مصوبه مجلس ، "ملی" اعلام شد و در راستاي اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی، در ١٩ خردادماه سال ١٣٨٨ به جرگه بانکهای خصوصی پيوست و با کد «وبصادر» در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذيرفته شد ، به عنوان بزرگترين بانک خصوصی و بورسی کشور، در کنارهمسویی با بانکداری بینالمللی از طریق رعایت اصول مشتری مداری و ارایه خدمات نوین بانکی، ضمن حفظ برتری خود در بازار پر رقابت بانکی داخلی توانست رضایتمندی مردم را جلب و نقش مؤثری را در پيشرفت و توسعه کشورمان ایران ايفا کند.
اما اکنون در سال 1396، برند سازي ( تصویرسازی و جايگاه سازی در ذهن مشتریان و مشخص کردن جایگاه بانک در بازار) در نقشه راه بانک صادرات تا سال 1400 ، به عنوان یکی از اقدامات زیر ساختی آینده بانک صادرات ، اعلام شده و بانک صادرات این مهم را در بخش های مختلف در دستور کار خود قرار داده است.
یکی از مواردی که بانک صادرات ایران همواره مدنظر داشته و برای آن اهمیت ویژه ای قائل بوده ، حمایت و پشتیبانی از مسایل فرهنگی ، هنری و ورزشی کشور بوده است که دریافت گواهینامه ها و تندیس های مختلف در سال های 93 تا 95 از جمله تندیس کارآفرین برتر کشور در سومین همايش ملي كارآفريني، توليد ملي و رونق اقتصادي و تندیس ویژه کمیته ملی رباتیک به بانک در یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران و ... گویای بینش فراگیر فرهنگی بانک صادرات در کنار امور بانکداری و ارائه خدمات به مردم ایران است.
بانک صادرات ایران در راستای اقدامات زیرساختی و تصويرسازی در ذهن مشتریان، در 65 سالگی خود با تمرکز بر تارگت کودکان و اتخاذ شیوه ای جدید در سال جاری، حرکت فرهنگی و نوینی را طراحی نموده است که سبب شده جامعه بانکداری و مردم شاهد باز تعریفی از شخصیت کهنسال این برند در آینده نزدیک باشند. درهمین زمینه بانک صادرات با تاکید بر شعار «یادمان نرود کودکان امروز سرمایه های آینده سرزمین ما هستند» به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس خود ، جشنواره «سرمایه های سبز سرزمین من » را برگزار مي كند. در این جشنواره از کودکان خواسته شده رویا ها و آرزوهای خود را که به وسعت ذهن کودکان سرزمین ما و در هر زمینه ای از تصور ذهنی خردسالان است، نقاشی کنند که این نقاشی ها از طریق عکاسی و یا اسکن تا 31 شهریور سال جاری از طریق آیدی تلگرام به جشنواره ارسال شده است.
بر اساس اعلام بانک صادرات ایران ، تصاویر ارسالی بعد از بررسی اولیه توسط کارشناسان بانک به ترتیب و با اطلاع رسانی قبلی جهت داوری مردمی در یک روز به خصوص در کانال جشنواره قرار داده می شود که در نهایت با رای و نظر کارشناسان یه 10 تصویر برتر كه بیشترین رای را به خود اختصاص دهند، 10 کارت هدیه 10 میلیون ریالی اهدا می شود.
مشارکت بانک صادرات در پویش های فرهنگی اینچنینی و برگزاری جشنواره هایی برای اقشار مختلف جامعه نه تنها به ماندگاری و ايجاد اطمینان فضای جامعه به برند بانک صادرات منجر مي شود بلکه سایر بانک ها و بنگاه های اقتصادی دیگر را نیز ترغیب به حمایت و مشاركت در امور فرهنگی جامعه می کند.
تمرکز بانک صادرات بر روی کودکان به عنوان سازندگان آتی کشور با برگزاری جشنواره «سرمایه های سبز سرزمین من» حاوی پیام ویژه ای برای کشور خواهد بود چرا که در تمام سال های پس از انقلاب اسلامی ، مسوولین مملکت همواره دغدغه و نگرانی کودکان و فرزندان آینده کشور و چگونگي تربیت آن ها را داشته و همواره آموزش وپرورش كه به عنوان نهاد متولی و مسوول این طیف از جامعه مرکز توجه بوده ، گاها عملكرد آن با انتقاداتی همراه بوده است ، حال که بنگاه بزرگ اقتصادی نظیر بانک صادرات نسبت به موضوع کودکان و ایده های خلاقانه این گروه از جامعه علاقه و ورود پیدا کرده آیا وقت آن نرسیده است تا نهادهای متولی دولتی نظیر وزارت آموزش و پرورش با ایجاد تسهیلات و همکاری با بانک صادرات و جلب مشارکت سایر نهادهای خصوصی و دولتی ضمن تسهیل گری، موجبات تشویق و ترویج اینگونه حرکت های بی نظیر ملی و تاثیرگذار را فراهم کنند؟ به طور یقین دستاورد جشنواره برای کودکان سرزمین ما چه برد و چه باخت باشد ، در خاطره ها خواهد ماند و کودکان سرزمین ما را به مشارکت ها و شرکت درمسابقات و رقابت های بعدی در سنین بالاتر ترغیب می کند و برگزاری اين جشنواره ها به همت بانکها و بنگاه های اقتصادی بزرگ ، علاوه برآشنایی این طیف ازجامعه با مقوله اقتصاد ، بانکداری و تجارت که یادگیری این مقوله ها از الزامات برای کودک و نوجوان و جوان جامعه ایرانی است، به رشد فکری و خلاقیت جامعه کودک و جوان آینده کشور در مسير آبادانی و پیشرفت منجر خواهد شد.
در پایان نکته قابل یادآوری اين است كه بانک صادرات ایران در راستای اقدامات زیر ساختی و جایگاه سازی که در برنامه های بلند مدت خود تا افق 1400 ترسیم نموده است به طور قطع به پویش های فرهنگی خود در قالب های متفاوت ادامه خواهد داد و در این عرصه آنچه که ضروری به نظرمی رسد در ابتدا حمایت رسانه ها است که با اطلاع رسانی های درست و به موقع به ترویج و گسترش اینگونه برنامه های ملی کمک کنند و سپس نقش نهادهای مرتبط و حتی غیر مرتبط بالادستی از اهميت ویژه ای برخوردار است که با پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی پیشرو در ايجاد فضای مناسب برای رشد فکری نسل های نوجوان و جوان ، نقشه راهی را برای فرزندان آینده ایران زمین به درستی ترسیم کنند و از این رهگذر کشور عزيزمان ايران بتواند به شایسته ترین جایگاه خود در منطقه و جهان برسد. زهره مجتهدزاده
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد