بازگشت تعادل بازار ارز با تزریق ارزهای خانگی ممکن می شود

بازگشت تعادل بازار ارز با تزریق ارزهای خانگی ممکن می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بر لزوم سوق ارزهای خانگی به بازار تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،رمضانعلی سبحانی‌ فر در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص بالای افزایش قیمت دلار گفت:تجربه نشان می دهد نرخ ارز، بازارهای مختلف و مبادلات اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین مدیریت بازار ارز از سوی بانک مرکزی  موضوعی بدیهی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن حفظ ثبات نسبی در بازار ارز در طول فعالیت دولت یازدهم گفت:در چند ماه گذشته تحرکاتی دربازار ارز وجود داشته که می توان به افزایش تقاضای ارزی متاثر از سفر به عتبات عالیات و در پیش بودن سفرهای مربوط به تعطیلات سال نو میلادی اشاره کرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، افزود:علاوه بر رشد تقاضای ارزی در بازار، سوداگران نیز قصد دارند با سوءاستفاده به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد دامن بزنند که بدیهی است باید این موضوع کنترل شود.

لزوم مهار سوداگری در بازار ارز

سبحانی فر با تاکید بر لزوم تزریق ارز مورد نیاز به بازار، تصریح کرد:با توجه به اینکه هر ساله در ایام نزدیک به آغاز سال نو میلادی به دلیل رشد مسافرت های خارج از کشور تقاضای خرید دلار افزایش می یابد باید، بانک مرکزی تدابیری اتخاذ کند که بازار در تعادل باشد.

وی با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت ارز بر قیمت کالاهای اساسی ادامه داد:با توجه به افزایش نرخ دلار در ماه های اخیر باید عرضه دلار به بازار زیاد شود تا سوداگران از این فضا سوء استفاده نکنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود مقدار قابل توجهی دلار در خانه ها یادآور شد:در هر صورت با توجه به اینکه پیش بینی می شود بازار ارز با مشکل جدی روبرو نشود بهتر است که ارزهای خانگی به بازار عرضه شود البته برای انجام این مهم باید برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.