اولويت دار كردن جامعه به اهميت ريسك و پيامدهاي ناشي از آن

رییس پژوهشكده بيمه خبر داد:

اولويت دار كردن جامعه به اهميت ريسك و پيامدهاي ناشي از آن

سه‌شنبه, نوامبر 28, 2017 - 11:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس پژوهشکده بیمه  با اشاره به بالا بردن تقاضاي جامعه براي امنيت ،سلامت و آرامش گفت:در بيست و چهارمين همايش ملي بيمه و توسعه  كه در ١٣اذر ماه بر گزار ميشود به افزايش آ گاهي و درك و اولويت دار كردن جامعه به اهميت ريسك و پيا مدهاي ناشي از حادثه  بسيار تاكيد داريم.

به گزارش ديوان اقتصاد،امیر صفري افزود:يكي از بحث هاي جدي در اين همايش روش هاي پيش بيني،پيشگيري،و ايجاد آمادگي در برابر وقوع حادثه و آموزشهاي همگاني براي به حداقل رساندن خسارت هاي جاني و اقتصادي است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در جامعه به اندازه کافی به موضوع ریسک و زیان‌های مالی ناشی از بلایای طبیعی توجهی نشده و افراد اولویتی برای آن قایل نیستند.

صفری ادامه داد: ما درصدد افزایش تقاضای جامعه برای ساخت مسکن با کیفیت و زیرساخت های امن هستیم تا زیرساخت های ایمن برای جاده‌ها، رانندگی ایمن و سلامت کلی جامعه فراهم شود.

وی افزود: اکثر ریسک‌ها و حوادث در کشور منشاء طبیعی و انسانی دارند و ریسک‌های متعددی در پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، حمل و نقل، ساختمان‌های اداری و مسکونی زندگی ایرانیان را تهدید می‌کند که بعضا فاجعه بار هستند.صفری با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: حادثه پلاسکو، آتش سوزی پالایشگاه تهران، حادثه قطار سمنان و اخیرا زلزله کرمانشاه از جمله چالش‌های روز جامعه ماست که نیازمند کنترل و مدیریت ریسک در کشور است. وی گفت: علاوه بر مقامات و مسئولان اقتصادی، بیش از ٢ هزارو ٥٠٠ نفر از کارکنان صنعت بیمه، اساتید دانشگاه و نهادهای مربوط به حوزه ریسک حضور دارند.

رییس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه کمیته علمی این همایش از بین مدیران ارشد صنعت بیمه و اساتید دانشگاه انتخاب شده اند، خاطرنشان کرد: برای پذیرش مقالات، دو مرحله داوری بدون ذکر نام برگزار کردیم و معیارهای ما برای پذیرش مقالات کاملا علمی و منطبق بر کیفیت، اهداف، سوالات پژوهشی و روش های درست علمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ١٣٧ مقاله واصله ١٥ مقاله برای ارائه و ٣٢ مقاله برای ارائه به طور پوستری انتخاب شده‌اند، گفت: امسال با توجه به برگزاری ملی این همایش، مقاله خارجی نداشتیم.صفری ادامه داد: پنج پنل تخصصی مدیریت ریسک و بیمه درباره حوادث فاجعه آمیز؛ مدیریت ریسک و بیمه و صنعت انرژی؛ مدیریت ریسک و بیمه در صنعت حمل و نقل؛ مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت و مدیریت ریسک و بیمه در موسسات بیمه در این همایش برگزار می‌شود.

وی گفت:پژوهشکده بیمه ، بیمه نامه های زلزله و آتش سوزی را بر اساس فاکتور های خاص طراحی کرده است.صفری خاطر نشان کرد:حوادث فاجعه آمیز طبیعی  و ریسک های انسانی  اهمیت بسیار زیادی دارند که یکی از چالش های اصلی  جامعه ما و صنعت بیمه کشور به شمار می رود.ایران یک کشور حادثه خیز به لحاظ حوداث طبیعی و انسانی است.

در همایش ملی مدیریت ریسک و بیمه  به ریسک های حوادث طبیعی خواهیم پرداخت و نقاط و مناطق آسیب پذیر کشور را مشخص کرده تا بر اساس آسیب پذیری اولویت بندی  شوند .جامعه هنوز به اندازه کافی هنوز به ریسک و زیان های مالی و غیر مالی  ناشی از ریسک توجه ندارد و الویتی برای آن قائل نیست.باید تقاضای عمومی جامعه را برای ریسک ،سلامت و آرامش را افزایش دهیم.

وی با یادآوری اینکه دستگاه های اجرایی مختلفی اعم از سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در زمینه مدیریت ریسک نقش دارند، گفت: مدیریت ریسک در حوادثی با منشاء انسانی بسیار با اهمیت است؛ اینکه راه ها و ساختمان های ایمن داشته باشیم و ساختمان ها، صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی تحت پوشش بیمه باشند، بسیار حیاتی است.

صفری برخورداری جامعه از سازه های ایمن و جاده های ایمن را از حقوق شهروندان ذکر کرد و گفت: باید درک جامعه را از بروز ریسک بالا برد به شکلی که به اولویت جامعه تبدیل شود زیرا در این صورت است که به یک مطالبه عمومی جامعه تبدیل می شود.

رئیس پژوهشکده بیمه در عین حال با بیان اینکه شرکت های بیمه نیز باید مدیریت ریسک را سرلوحه خود قرار دهند، تاکید کرد: اینکه برای مناطق مختلف بیمه نامه های مختلف صادر شود، یکی از راه های مدیریت ریسک است.

صفری با بیان اینکه هاز 137 مقاله تخصصی به همایش بیمه و توسعه، 15 مقاله در پنج نشست تخصصی ارایه می شود، اظهار داشت: در حاشیه برگزاری این همایش یک روزه دیدارهایی بین شرکت های بیمه خارجی و مدیران صنعت بیمه ایران پیش بینی شده است تا تجارب خود را در زمینه مدیریت ریسک به اشتراک گذارند.

وی با اشاره به تصویب لایحه تاسیس صندوق بیمه حوادث همگانی برای بیمه ساختمان ها گفت: پژوهشکده بیمه ساز و کار فعالیت این صندوق را طراحی کرده است تا به محض تصویب نهایی در مرجع ذیربط اجرایی شود.

به گفته صفری، در طراحی این صندوق از تجربه کشور ترکیه که صندوق مشابهی در این زمینه تاسیس کرده، بهره گرفته شده است و پژوهشکده بیمه در تلاش است یک کارگاه تخصصی نیز در این حوزه با کارشناسان نیوزیلندی برگزار کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.