دولت نرخ 1500 و 400 تومان را برای این دو حامل تصویب کرد

دولت نرخ 1500 و 400 تومان را برای این دو حامل تصویب کرد

یک‌شنبه, دسامبر 17, 2017 - 10:12 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک مقام ارشد دولت با بیان اینکه از میان حامل ‌های انرژی فقط قیمت بنزین و گازوئیل افزایش می‌یابد، گفت‌: در دولت نرخ این دو حامل به ترتیب 1500 و 400 تومان مصوب شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد،یک مقام ارشد دولتی در گفت‌وگو با فارس، درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار داشت: دولت قصد دارد از میان ۹ حامل انرژی تنها قیمت دو حامل یعنی بنزین و گازوئیل را افزایش دهد.

وی افزود: پیشنهادات مختلفی مطرح شد و گزینه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه رقم ۱۶۰۰ تومان برای بنزین و ۶۰۰ تومان برای گازوئیل بود که با مخالفت و مقاومت تعدادی از وزرا و مسئولان همراه شد.

این مسئول ارشد دولت با اشاره به مخالفت وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی با نرخ پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه گفت: درنهایت در آخرین جلسه هیأت وزیران که لایحه بودجه سال ۹۷ بررسی شد، قیمت ۱۵۰۰ تومان برای بنزین و ۴۰۰ تومان برای گازوئیل تصویب شد.

وی در خصوص تغییر این دو نرخ گفت: این ارقام در هیأت دولت نهایی شده و فعلاً بعید به نظر می‌رسد تغییر کند.

به گفته این مقام مسئول ارشد دولتی افزایش حامل‌های انرژی طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ بوده و حتی اگر مجلس با تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ مخالف باشد، این کار می‌تواند اجرایی شود.

وی یادآور شد: دولت بنا دارد تا پایان سال قیمت این دو حامل را افزایش دهد و قانون هدفمندی یارانه‌ها و برنامه ششم توسعه به آن تأکید می‌کند.

این مقام مسئول ارشد دولتی ادامه داد: هنوز زمان اجرا در دولت جمع‌بندی نشده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.