نرخ جهانی طلا با وجود افت شاخص دلار، ثابت ماند

نرخ جهانی طلا با وجود افت شاخص دلار، ثابت ماند

قیمت طلا امروز (سه شنبه) در حالی که سرمایه گذاران با نگرانی منتظر آغاز کار رییس جدید بانک مرکزی آمریکا بودند، در برابر کاهش قیمت مقاومت کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، یک تحلیلگر در گفت و گو با خبرگزاری «رویترز» انگلیس هشدار داد طلا در مقابل فروش گسترده این کالا پس از افزایش قیمت آن آسیب پذیر است.
به طور معمول پس از آنکه قیمت یک کالا یا اوراق بهادار به طور چشمگیری افزایش می یابد، دارندگان آن کالا یا اورق بهادار اقدام به فروش دارایی خود می کنند تا از این افزایش قیمت سود ببرند. پس از فروش گسترده این کالا یا اوراق بهادار، روند قیمت برعکس شده و سطح قیمت کاهش می یابد.
قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 09:50 سه شنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن به یک هزار و 333 دلار و 15 سنت در هر اونس رسید که نسبت به دیروز تغییری نداشت.
امروز همچنین قیمت طلا در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا به یک هزار و 335 دلار در هر اونس رسید که نسبت به دیروز تغییر چندانی را ثبت نکرد.
از سوی دیگر، شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی ثبت می کند، امروز کاهش پیدا کرد.
انتظار می رود «جروم جِی پاول» رییس جدید بانک مرکزی آمریکا، در برابر کنگره آمریکا موضع بیطرفانه ای اتخاذ کند اما اگر وی در مورد سه بار افزایش نرخ بهره در سال 2018 با کمیسیون فدرال بازار باز آمریکا هم عقیده باشد، اثر این سیاست بر قیمت بیش از وقتی است که قیمت طلا بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا دوازدهم آبان ماه این اقتصاددان دانشگاه استنفورد را به سمت رییس بانک مرکزی آمریکا منصوب کرد.
پاول جانشین «ژانت یلن» رییس پیشین فدرال رزرو شد که دوره تصدی او بزودی پایان می یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.