اتوماسیون می تواند جهان را به عصر شکنندگی، درگیری و افراط گرایی بکشاند

هشدار بانک جهانی:

اتوماسیون می تواند جهان را به عصر شکنندگی، درگیری و افراط گرایی بکشاند

چهارشنبه, فوریه 28, 2018 - 12:56 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس بانک جهانی هشدار داد: با گسترش اتوماسیون، اگر صنعت فناوری نتواند برای ساخت آینده ای روشن تر هدفمند شود، بسیاری از کشورها با شکنندگی، درگیری، خشونت، افراط گرایی و مهاجرت روبرو می شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، «جیم یونگ کیم» بعد ازظهر دیروز در کنگره جهانی

«موبایل» در اسپانیا گفت: با گسترش اتوماسیون، راه سنتی رشد اقتصادی ممکن است به روی بسیاری از کشورهای جهان جز تعداد معدودی از کشورهای در حال توسعه، بسته شود.

کیم با اشاره به مطالعه انجام شده توسط سازمان بین المللی کار اظهار کرد: این مطالعه پیش بینی می کند گسترش اتوماسیون ممکن است بیش از 80 درصد اشتغال بخش پوشاک برخی کشورها را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: اگر خواسته ها در حال افزایش باشد و فناوری جایگزین نیروی انسانی ارزان کشورهای در حال توسعه شود، ما باید به سوالات سختی پاسخ دهیم؛ مردم باید چکار کنند؟ چطور باید امرار معاش نمایند و وقت خود را بگذرانند؟

این مقام بین المللی تاکید کرد: نیاز مالی مردم، احتمال پیوستن آنها به گروه های افراطی را افزایش می دهد.

وی از مدیران شرکت های فناوری خواست به این مساله بپردازند که چگونه فناوری می تواند به ایجاد محرک های جدید برای تقویت رشد اقتصادی کمک کند.

رئیس بانک جهانی گفت: ما باید به مردم فرصت کسب مهارت های جدید بازار که به سرعت در حال تغییر است را بدهیم، اما بجز تحصیل، مردم نیازمند داشتن دسترسی به سرمایه و بازار نیز هستند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.