باید سیستم بانکی را از روزمرگی نجات دهیم

مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه:

باید سیستم بانکی را از روزمرگی نجات دهیم

جمعه, می 27, 2016 - 13:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اگر یکپارچه سازی نظام مالی به معنای این باشد که تمام بانک ها به یک شکل و دستوری عمل کنند؛ به طور قطع پویایی آن ها با مشکل مواجه می شود.

 

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، امین جوادی – مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه درباره یکپارچه سازی نظام مالی گفت: به طور قطع اگر این مفهوم به معنای این باشد که تمام بانک ها به یک شکل و دستوری عمل کنند؛ پویایی آن ها با مشکل مواجه می شود.

جوادی ادامه داد: یکپارچه سازی نظام مالی به این معنی که قوانین در رابطه با بانک ها یکسان باشد و همگان بتوانند از یک قانون واحد و بدون نگاه خاصی بهره ببرند؛ به طور قطع اقدامی موثر و ارزشمندی است.

وی در تشریح چگونگی جذب سرمایه خارجی و تعامل با بانک های بین المللی اذعان داشت: برای تحقق این مهم لازم است زیرساخت های نرم افزاری را تقویت کنیم تا امکان ارتباط و مراوده بانک های کشور با بانک های بین المللی برقرار شود. هرچند بانک های ما بسیار قدرتمند عمل می کنند و در تعامل کسری ندارند اما نیازمند اتخاذ تدابیر مناسبی در جهت جذب سرمایه خارجی هستند.

جوادی در پاسخ به این پرسش که اصلاح ساختار نظام بانکی به چه معناست و چرا نظام بانکی ما نیازمند اصلاح است؛ گفت: از آنجایی که صنعت بانکداری در دنیا ارتقا پیدا کرده و متحول و به روز شده است؛ در کشور ما نیز نیازمند تحول در سیستم بانکی هستیم تا از این چرخه دور نمانیم.

وی افزود: اصلاح ساختار بانکی اگر نگوییم دیر شده است؛ زود هم نیست. در این راستا باید سیستم بانکی خود را از روزمرگی نجات دهیم و آن ها را به سمت اقداماتی اساسی، اصولی و بنیادی سوق دهیم تا بتوانند اقتصاد کشور را متحول کنند.

مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه با بیان اینکه اقتصاد کشور ما بانک محور است و اگر در سیستم بانکی کشور تغییراتی رخ دهد، به طور قطع شاهد تحولاتی در کل اقتصاد کشور نیز خواهیم بود؛ اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از اقداماتی که بانک مرکزی به طور جدی پیگیری می کند؛ بازسازی نظام بانکی است که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. امید می رود این هدف هرچه زودتر محقق شود تا در نتیجه آن، بانک های قوی و پویایی داشته باشیم که بتوانند اقتصاد ایران را به حرکت درآورند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.