بالا گرفتن تنش ها با ایران ریسکی برای اقتصاد عربستان است

بالا گرفتن تنش ها با ایران ریسکی برای اقتصاد عربستان است

یک کارشناس موسسه اعتبارسنجی فیچ گفت، بالا گرفتن تنش های ژئوپلتیک همچنان یک عامل ریسک برای عربستان است، هرچند که احتمال آسیب دیدن درآمدهای این کشور پایین به نظر می رسد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم ژان فردریش، رئیس بخش اعتبارسنجی کشوری منطقه خاورمیانه و آفریقای موسسه فیچ در این باره گفت: «روشن است که بالا گرفتن تنش ها با ایران یک مسئله عمده (برای عربستان) است و شکی درباره آن وجود ندارد

تنش های ژئوپلتیک بین ایران و عربستان به دلیل تداوم جنگ در یمن، مورد توجه موسسات اعتبارسنجی ای قرار گرفته که اعتبار حاکمیتی عربستان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

فردریش گفت، هرچند شانس اینکه این تنش ها منجر به آسیب دیدن فعالیت های تجاری شود چندان بالا نیست، اما همچنان این تنش ها شایسته توجه است.

وی افزود: «این مسئله در حال تبدیل شدن به یک موضوع محوری در ارزیابی ها (در مورد عربستان) است، هرچند که احتمال اینکه یک واقعه حقیقتا فاجعه بار رخ دهد همچنان خیلی پایین است

رسانه های سعودی ماه گذشته گزارش دادند که نیروهای حوثی یمن موشک هایی را به سمت یکی از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو پرتاب کرده اند، اما این موشک ها قبل از اصابت به هدف منهدم شده اند.

فردریش همچنین ابراز نگرانی کرد که اصلاحات ساختاری و مالی در عربستان ممکن است به دلیل رشد قیمت نفت در درجه دوم اهمیت قرار بگیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.