بانک ملی پرداخت سود به حساب های ارزی را تضمین می کند

بانک ملی پرداخت سود به حساب های ارزی را تضمین می کند

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: این بانک تضمین می کند به حساب های ارزی با همان پایه پولی که افتتاح حساب شده است، سود بپردازد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمدرضا حسین زاده گفت: همه بانک های دولتی بویژه بانک ملی ایران برای افتتاح سپرده های ارزی آماده اند و مردم می توانند با گشایش این حساب ها هم دارایی خود را در جای امن نگهداری کنند هم ماهانه از سود ارزی آن بهره مند شوند.

وی اعلام کرد برای افتتاح حساب های ارزی معادل یک هزار دلار نیاز است و نرخ سود حداکثر پنج درصد مصوب شورای پول و اعتبار به آنها تعلق می گیرد.

«پارسال سپرده ارزی بسیاری نزد بانک ملی افتتاح و سود خوبی از این بابت به صورت ارزی پرداخت شد».

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی درباره پرداخت سود ریالی به حساب های ارزی در گذشته، گفت: کاری با گذشته ندارم؛ بانک ملی ایران به عنوان یک بانک با 90 سال سابقه فعالیت تاکنون خلف وعده ای نداشته است و این تضمین را به مشتریان می دهد که اصل و سود حساب های سپرده ارزی را به ارز پرداخت کند.

** خرید ارزهای صادراتی

مدیرعامل بانک ملی ایران نین از آمادگی این بانک برای خرید ارز حاصل از صادرات خبر داد و گفت: صادرکنندگان می توانند هر ارزی را که در ایران یا خارج از کشور دارند، به نرخ روز به بانک ملی بفروشند.

حسین زاده افزود: واحدهای ارزی بانک ملی برای گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) بویژه برای واردات کالاهای اساسی به نرخ مصوب 3800 تومان آماده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.