لزوم افزایش سرمایه بانک ها با رعایت پیش شرط تزریق منابع به تولید

لزوم افزایش سرمایه بانک ها با رعایت پیش شرط تزریق منابع به تولید

شنبه, ژوئن 11, 2016 - 13:43 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم، با مثبت ارزیابی کردن افزایش سرمایه بانک ها با پیش شرط تزریق منابع به تولید گفت: تزریق منابع می تواند موتور رشد اقتصادی کشور را به حرکت وادار کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری وضعیت کنونی اقتصاد کشور، گفت: معکوس شدن منحنی تولید در کشور نتیجه عدم تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی و درگیر شدن آن ها با مشکلات عدیده اقتصادی است.

نماینده مردم سبزوار، چغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رشد سرمایه بسیاری از بانک ها هدر رفت منابع را منجر شده است، تصریح کرد: نظارت دقیق بر محل  هزینه کرد منابع مالی یکی از راهکارهایی است که می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

**تزریق منابع مالی به بخش تولید می تواند اشتغال کشور را بیشتر کند

وی با تاکید بر اینکه تزریق منابع مالی به بخش تولید می تواند اشتغال کشور را بیشتر کند، افزود: دولت باید با اتخاذ تدابیری هدایت سرمایه های مالی کشور به سمت تولید را عملیاتی کند.

سبحانی فر با انتقاد از سخت شدن مسیر دریافت تسهیلات از سوی بانک ها، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی ما به علت نبود منابع و همچنین سخت شدن مسیر دریافت تسهیلات در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تجمیع سرمایه های مردم در بانک ها تبعات بسیاری برای کشور دارد، تصریح کرد: بانک ها اگر بخواهند در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارند باید به حمایت مالی از واحدهای تولیدی اقدام کنند.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه سود بالای بانک ها به سپرده ها افزایش نقدینگی در کشور را رقم زده است، گفت: باید مسیر یابی تزریق منابع از سوی بانک ها برای کمک به رشد شاخص های اقتصادی صورت بگیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ، یادآور شد: افزایش سرمایه بانک ها زمانی به نفع کشور خواهد بود که بتوانیم نتایج آن را در بطن جامعه با رشد تولید و کاهش بیکاری ببینیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.