بانک سینا در مسیر توسعه

بانک سینا در مسیر توسعه

بانک سینا از ابتدای سال جاری تاکنون قدم در مسیر توسعه گذاشته و اقدامات قابل تقدیری در نظام بانکی انجام داده و همچنین بررسی صورت های مالی بانک نیز نشان می دهد که اوضاع بانک در آن بخش نیز خوب است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،چندی پیش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از عملکرد شایسته بانک سینا در بازار بین بانکی تقدیر کرد و مسئولین بانک مرکزی، در راستای همراهی و همکاری شایسته بانک سینا در رعایت مفاد دستور العمل ها و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در بازار بین بانکی و پیشبرد سیاست های این بانک در این حوزه مراتب قدردانی و تشکر خود را از این بانک اعلام کردند.

بر اساس این گزارش بانک سینا علاوه بر حضور موثر در بازار بین بانکی و حرکت بر مسیر قانون و ابلاغیه های حاکم بر بازار، نقش قابل توجهی را در زمینه اعطای تسهیلات به عموم هموطنان به ویژه طرح های اشتغالزای مناطق روستایی ایفا می کند که تقدیر مسئولین امر را نیز به همراه داشته است.

پیشتر نیز  بانک سینا به لحاظ رعایت ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی شورای پول و اعتبار به ویژه در زمینه رعایت نرخ سود سپرده ها، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفته بود که کاهش نسبت سپرده قانونی این بانک را نیز به همراه داشت.

همچنین روز 27 مرداد 97 این بانک در خبری اعلام کرد که رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز اقدام به تقدیم لوح تقدیر به پیشرو مدیرعامل بانک سینا کرده و از حسن نیت، همراهی و همدلی موثر و همیشگی جنابعالی به ویژه ایجاد بستر مناسب جذب مشارکت های مردمی از طریق خدمات نوین بانکداری به منظور حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از سوانح و بلایای طبیعی در سالی که گذشت، قدردانی نموده است.

گفتنی است بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی اقدامات موثری را در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی به سرانجام رسانده است که اهدای 51 دستگاه آمبولانس به مناطق کمتر برخوردار کشور در دو سال اخیر و همچنین کمک به آسیب دیدگان زلزله و سیل در سال گذشته از جمله این اقدامات بوده است.

جشنواره ای برای همه

بانک سینا، همچنین اقدام به برگزاری جشنواره ای برای مشتریان خود کرده و در جشنواره عید تا عید باشگاه مشتریان بانک سینا در 9 مرحله قرعه کشی روزانه 12 سکه طلا شامل 4 سکه تمام بهار، 4 نیم سکه و 4 ربع سکه بهار آزادی بین واجدین شرایط به برندگان اهدا می شود.

در این طرح که از خرداد ماه آغاز شده و تا پایان مردادماه سالجاری ادامه دارد، مشتریان بانک در هر شرایط سنی می توانند با داشتن حداقل یک حساب در بانک سینا و  بدون هیچ گونه محدودیتی به عضویت باشگاه مشتریان بانک سینا درآمده  و با انجام تراکنش های کارتی در مهلت اجرای طرح از جوایز آن بهره مند شوند.در پایان مهلت 3 ماهه طرح، 9 مرحله قرعه کشی در 9 روز متوالی بین اعیاد سعید قربان و غدیر انجام و جوایز تعیین شده به برندگان در قرعه کشی اهدا خواهد شد.

نگاهی به صورت های مالی بانک سینا

صورت های مالی 3 ماهه منتهی به خرداد 97 بانک سینا نشان می دهد که سود هر سهم این بانک نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته با رشد 50 درصدی همراه شده و به مبلغ 39 ریال رسیده است.

این بانک همچنین در بهار سال 97 موفق شده دارایی های خود را افزایش داده و به مبلغ 192 هزار و 790 میلیاردریال برساند و موجودی نقد این بانک نیز با 49 درصد افزایش در مقایسه با سال مالی 96 به مبلغ 7713 میلیارد ریال رسیده و سود انباشته بانک نیز در مقایسه با سال مالی 95 با رشد 94 درصدی همراه شده و بانک مبلغ 678 میلیارد و 532 میلیون ریال سود در پاین این دوره اندوخته است.

بنابراین گزارش بانک سینا از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه مبلغ 7451 میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطائی محقق کرده و در این مدت سود سپرده گذاری سرمایه گذاری های بانک به مبلغ 6138 میلیارد ریال رسیده است.

گفتنی است سرمایه بانک مبلغ 10 هزار میلیارد ریال بوده و بررسی ها نشان می دهد که بانک برای سال مالی 96 مبلغ 29 ریال سود نقدی برای تقسیم به ازای هر سهم در نظر گرفته است و طبق مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به سال مالی 96 مبلغ 59 میلیارد و 168 میلیون ریال به عنوان سود انباشته در حساب های خود ثبت کرده است.

توسعه خدمات بانکداری الکترونیک

بانک سینا همچنین در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و ایجاد امکان دسترسی آسان به خدمات بانکی، پرداخت خودکار اقساط تسهیلات با همراه بانک را فراهم کرد.

این بانک اعلام کرد که کاربران همراه بانک سینا می توانند با استفاده از این قابلیت که در بخش تقویم (ثبت رویداد) و با انتخاب شماره حساب یا شماره شبای مقصد، اقساط تسهیلات خود را در بازه های زمانی مورد نظر با مبالغ و دفعات دلخواه تعریف و پس از انتخاب سپرده مبدا و ورود رمز همراه بانک، امکان پرداخت خودکار قسط را فعال کنند.

همراه بانک سینا دارای قابلیت های متعدد دیگری نیز هست که از آن جمله می توان به امکان یادداشت گذاری در زمان انتقال وجه برای مبدأ و مقصد، اضافه شدن قابلیت خرید بسته های اینترنتی برای سیم کارت ها، مودم های TD-LTE و... در منوی "شارژ و اینترنت"، اضافه شدن قابلیت خرید شارژ برای اپراتورهای ترابرد شده در منوی "شارژ و اینترنت"، اضافه کردن کد شبا به حساب در بخش حسابها و مخاطبین، ثبت تاریخ به روزرسانی موجودی در صفحه نخست و قابلیت ارسال صورتحساب با استفاده از Email به آدرس ایمیل مشتری در منوی "موجودی و گردش" اشاره کرد.

اشتغال مناطق روستایی

بانک سینا همچنین در راستای عمل به تعهدات در زمینه مسئولیت های اجتماعی و اجرای مفاد تفاهم نامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، تسهیلات متعددی را برای توسعه اشتغال مناطق روستایی پرداخت کرده است.

روابط عمومی بانک سینا اعلام کرده که در راستای کمک به توسعه اشتغال در مناطق روستایی استانهای مرکزی، لرستان و قم تا 15 مرداد ماه 237 طرح به مبلغ 1343 میلیارد ریال تسهیلات با برآورد اشتغالزایی 1918 نفر مصوب شده است که از این تعداد 168 مورد به مبلغ 740 میلیارد ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

طبق این گزارش؛ به 168 طرح مذکور با امکان اشتغالزایی برای 1314 نفر به مبلغ 632 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و 97 طرح از مجموع طرح های معرفی شده در این استانها نیز به مبلغ 340 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که اشتغالزایی 745 نفر را به همراه داشته است.

گفتنی است بانک سینا؛ اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی مناطق روستایی را طی امضای قرارداد همکاری با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی از سال 94 آغاز کرده و با حمایت از طرح های مختلف، نقشی تاثیرگذار در این خصوص ایفا کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.