تشكيل كميته صيانت براي ادغام شركت هاي بيمه ای مسئه دار

رئیس کل بيمه مركزی خبر داد:

تشكيل كميته صيانت براي ادغام شركت هاي بيمه ای مسئه دار

سليماني در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در حاشیه پنجمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی‌سازی با اشاره به اين كه شر كت هايي كه نتوانند ساختار خود را اصلاح كنند ادغام مي شوند گفت:این شرکتها باید در فرصت زمان تعیین شده خود را به روز رساني كنند تا ادغام صورت نگيرد در این راستا کمیته صیانت نیز برای بررسی شرکتهای بیمه ای مشکل دار، تشکیل شده و در آن کمیته نیز، تصمیم گیری لازم صورت می گیرد که آیا شرکت می تواند که اصلاح ساختار انجام دهد یا اینکه باید ادغام شود.

 

 

 

به گزارش ديوان اقتصاد , رئیس کل بیمه مرکزی از تعدیل نرخ بیمه‌ها در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ارز شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت، بر مبنای نرخ ارز سامانه نیما محاسبه شده، ولی تعدیل در سال جاری یا اول ۹۸ صورت می‌گیرد.

وي افزود:بعد از تغییرات نرخ ارز تقریبا هر خسارتی که قرار باشد در بخش‌های پوشش بیمه ای که مبتنی بر پرداخت ارزی است، انجام شود، با نرخ سامانه نیما صورت می‌گیرد، به عبارتی ما تغییر پایه ای در پرداخت ارز داریم و باید ریالی که داریم را تبدیل به یورو کنیم که این مساله، مشکل ساز شده است و زمانی که تبدیل ریال به ارز صورت می‌گیرد، به نوعی هزینه سنگینی به شرکت های بیمه تحمیل خواهد شد.

سليماني تصريح كرد:اما اکنون با همکاری بانک مرکزی، نرخ ارز در محاسبات بیمه‌ای، از ارز آزاد به نرخ سامانه نیما تبدیل شده که این خود یک مرحله پیشرفت است، از سوی دیگر، اگر خسارتی هم ایجاد شود، هزینه بالایی را برای شرکت های بیمه دارد و این حرف درستی است که تعدیل در نرخ بیمه‌ها باید صورت گیرد، بنابراین تلاش بر این است که بتوانیم برای سال ۹۷ اگر خسارتی رخ دهد، محاسبات با ارز نیمایی باشد، پس تعدیلی را هم در نرخ‌های بیمه انجام خواهیم داد.

سلیمانی گفت: با توجه به اینکه اکنون ماه هشتم سال فرا رسیده است، اگر نتوانستیم قضیه تعدیل نرخ‌های بیمه را حل کنیم، از سال ۹۸ آن را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم خسارت ارزی آنچنانی، ایجاد نشود.

اوراق بهادارسازی بیمه‌ای امسال منتشر می‌شود

وی با بیان اینکه امیدوارم قبل از سال ۹۷ بتوانیم اوراق بهادارسازی بیمه ای را منتشر کنیم؛ گفت: نامه ای از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده ایم، این در حالی است که ارکان لازم را نیز معرفی خواهیم کرد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، کمیته فقهی موافقت لازم را برای صدور اوراق بهادار بیمه‌ای صادر کرده است، اما به یکسری ارکان برای تضامن اوراق منتشر شده نیاز داریم که آن ارکان را نیز معرفی کرده ایم و جلسات آن نیز در حال برگزاری است.

آماده تاسیس شرکت های مشترک بیمه‌ای با خارجی‌ها هستیم

به گفته سلیمانی، با همکاری شرکتهای خارجی آماده هستیم که در ایران شرکت مشترک تشکیل داده و از تجربیات موسسات بیمه ای خارجی و دانش فنی آنها استفاده نماییم.

وی اظهار داشت: برنامه جدید بیمه مرکزی این است که از نزدیک با همه شرکت های بیمه ای مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات آنها نیز با حضور کارشناسان آن شرکتها و هیات عامل بیمه مرکزی، بررسی شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.