افزایش 1.3درصدی اعتبارات تملک دارایی های راه آهن در بودجه 98

افزایش 1.3درصدی اعتبارات تملک دارایی های راه آهن در بودجه 98

دوشنبه, ژانویه 7, 2019 - 08:23 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن گفت: در لایحه بودجه سال 98 مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت راه آهن به 2008 میلیارد تومان رسیده که نسبت به بودجه امسال 1.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، سعید رسولی در جمع خبرنگاران افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت راه آهن در ردیف های بودجه سال جاری یک هزار و 982 میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند با تخصیص اعتبارات مالی در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی نقش آفرینی کند بلکه با جذابیت سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور شاهد تحولات بزرگی در این بخش خواهیم.
رسولی با بیان اینکه اتصال مراکز بار به شبکه ریلی یکی از اولویت های ما در بودجه سال 98 است گفت: خوشبختانه برای نخستین بار اجرایی شدن این طرح مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و در لایحه بودجه 98 منابع مالی برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است.
عضو هیات مدیره راه‌آهن اظهار داشت: اگر ما به بودجه حوزه تملک دارایی‌های شرکت راه‌آهن در چند سال گذشته نگاه کنیم نشان دهنده عزم و اراده دولت و مجلس در حمایت از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است.
رسولی افزود دولت در قانون بودجه هر سال منابعی را برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی اختصاص می‌دهد که بخشی از این اعتبارات در اختیار شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل قرار می‌گیرد و بخشی دیگر به شرکت راه‌آهن اختصاص می یابد تا از شبکه ریلی کشور به نحو مناسبی بهره برداری شود.
این مقام مسوول بیان کرد از سال 92 دولت در ردیف های بودجه منابع مالی بیشتری را برای شرکت راه آهن برای 18 طرح در نظر گرفت تا طرح های تملک دارایی های راه اهن با سرعت بیشتری به مورد اجرا درآید.
وی گفت: در سال 92 میزان اعتبارات تملک دارایی های راه اهن 839 میلیارد تومان بود که در این سال 70 درصد آن اختصاص یافت
رسولی افزود: سال 93 میزان اعتبارات تملک دارایی‌های شرکت راه آهن در بودجه دولت 570 میلیارد تومان بود اما در این سال تنها 68 درصد این اعتبار اختصاص یافت.
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن اظهار داشت: در سال 94 اعتبارات این بخش برای شرکت راه‌آهن معادل 767 میلیارد تومان بود اما با انتشار اسناد خزانه و اوراق مشارکت در این سال با موافقت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات راه آهن در سال 94 در این بخش یک هزار و 640 میلیارد تومان شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: بودجه تملک دارایی های شرکت راه آهن در سال 95 به 879 میلیارد تومان رسید اما با اختصاص اسناد خزانه و اوراق مشارکت مجموعه اعتبارات تخصیصی راه آهن در این بخش به 174 درصد رسید.
رسولی گفت در سال 96 نیز میزان اعتبارات راه آهن یک هزار و 580 میلیارد تومان بود که در پایان سال 96 میزان اعتبارات تخصیصی راه هن به 175 درصد رسید..
وی یاد اور شد در سال 97 میزان اعتبارات تملک دارایی های شرکت راه اهن 1095 میلیارد تومان بود اما تاکنون 106 درصد برای شرکت راه اهن اختصاص یافته است.
رسولی در ادامه با اشاره به ضرورت تاسیس شرکت قطار‌های حومه‌ای اظهار داشت خوشبختانه اساسنامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی و راه آهن برای ایجاد شرکت قطارهای حومه ای که در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی بود در کمیته مربوطه نهایی شده و امیدواریم در سال 97 شاهد تاسیس این شرکت با مصوبه هیات دولت باشم.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده شرکت های ریلی از ارز دولتی 4200 تومانی اظهار داشت با توجه به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری واگن های باری و مسافری شرکت راه‌آهن درصدد است دولت با اختصاص ارز 4 هزار و 200برای رونق کسب و کار در این بخش کمک کند.
وی افزود خوشبختانه موافقت های اولیه سازمان برنامه و بودجه در این زمینه وجود دارد و حتی ستاد تنظیم بازار نیز با آن موافقت کرده تا با سیاست های ارزی دولت شرکت های ریلی بتوانند از کمک دولت در این بخش برخوردار شوند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.