آشنا نبودن با مفاهیم بورس مانع مهم توسعه بازار سرمایه است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

آشنا نبودن با مفاهیم بورس مانع مهم توسعه بازار سرمایه است

سه‌شنبه, ژولیه 26, 2016 - 12:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آشنا نبودن نخبگان و مراکز تصمیم گیری با مفاهیم بورس در کنار ناآگاهی عموم جامعه نسبت به بازار سرمایه را مانع مهم سر راه بازار سرمایه عنوان کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد فطانت در جمع کارکنان شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تصریح کرد: در بیشتر کشورها ها فرهنگ بورس، جا افتاده است. در بیشتر کشورها دسترسی مردم به بازار سرمایه برای خرید اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری مثل خرید از سوپرمارکت آسان است که ما با این فرهنگ بسیار فاصله داریم.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اگر امریکا درصد رشد اقتصادی بالاتری نسبت به اروپا دارد به دلیل وال استریت است که اروپا نتوانست همپای امریکا پیش برود.
فطانت با بیان اینکه امروز رشد و پیشرفت کشورها در گروی تامین مالی از طریق بازار سرمایه است، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که سیستم بانکی نیاز به اصلاح دارد، چون بازار پول به دنبال حل مسایلی است که به پول های درشت نیاز دارد و سیستم بانکی کشور ظرفیت کافی برای پاسخگویی به این حجم از نقدینگی را ندارد، بنابراین اقتصاد کشور باید از بانک محور به بازار محور تغییر جهت بدهد.
وی تصریح کرد: پیشرفت در بازار سرمایه منوط به بالا بردن سواد مالی و فرهنگ سازی و آشنا کردن مردم با بازار سرمایه است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بحث استراتژی سازمان بورس به عهده شرکت اطلاع رسانی گذاشته شده است، گفت: صرف فعالیت های خشک نمی تواند باعث رسیدن به اهداف کلی شود بنابراین اگر چاشنی و بنا بر پایه نیروی انسانی و افراد خلاق گذاشته شود موفقیت مورد نظر حاصل می شود.
وی نیروهای جوان را بازوی اصلی بازار سرمایه دانست و گفت: عمده افراد شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افراد جوان هستند و کارکرد این شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها کارکردی متفاوتی است که به طور طبیعی وظیفه سنگینی بر دوش دارند و چشم اندازی که پیش رو است مثبت است.
وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: بیشترین نقش در افق پیش روی بازار سرمایه در دست فرهنگ سازی و تربیت افراد کارآمد برای بازار سرمایه است.
فطانت با بیان اینکه نمایشگاه یک رویداد اثرگذار در جهت فرهنگ سازی است، افزود: علاوه بر برگزاری نمایشگاه، نیاز به برنامه ریزی بیشتر برای بخش فرهنگ سازی داریم و این هنر شما است که جذب مشارکت همه فعالان بازار سرمایه را به حداکثر برسانید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.