پرداخت تسهيلات ٢٠ميليون توماني براي توسعه محيط زيست

در مراسم تفاهم نامه بانك قرض الحسنه مهر با آب و فاضلاب جنوب غربي مطر ح شد؛

پرداخت تسهيلات ٢٠ميليون توماني براي توسعه محيط زيست

تفاهم نامه همكاري بانك قرض الحسنه مهر ايران با هدف حمايت از اجراي پروژه فاضلاب در راستاي توسعه پايدار محيط زيست با شركت آب وفاضلاب جنوب غربي استان تهران منعقد شد.

به گزارش ديوان اقتصاد،مرتضي اكبري مدير عامل بانك قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به تغيير رويكرد بانك از حوزه معيشت به سمت اشتغالزايي و حمايت از كالاي ايراني گفت: براي حمايت از كالاي ايراني با ٢شركت سهامي فرش قراردادي براي پرداخت تسهيلات ٢٠ميليون توماني براي خريداران با كارمزد ٤در صدي و تفاهم نامه اي با بيمه دانا براي فروش بيمه نامه ها بویژه در مناطق محروم با همان مبلغ ٢٠ميليون تومان با كارمزد صفر درصد با مدت باز پرداخت يكساله منعقد شد.
وي افزود :در همين راستا امروز با شركت آب و فاضلاب جنوب غربي استان تهران تفاهم نامه ايي به منظور حفظ محيط زيست،تشويق فرهنگ سازي شهروندان به منظور بهره مندي از تسهيلات قرض الحسنه مهر ايران در زمينه خريد انشعابات فاضلاب و تسهيل در فرايند اجراي پروژه فاضلاب منعقد شده است.
اكبري با اشاره به فرهنگ سازي در خصوص مشاركت فعالانه مشتركان با اين تفاهم نامه اضافه كرد: متقاضيان ميتوانند تا سقف ٢٠٠ميليون ريال از تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد ٤درصد براي تامين هزينه هاي مربوط به راه اندازي و خريد انشعابات فاضلاب استفاده كنند.
به گفته وي مدت باز پرداخت تسهيلات اعطايي ٣٦ماه مي باشد.
اکبری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ تا ۲۰۰ طرح آماده برای گرفتن وام، در صف انتظار هستند، تصریح کرد: این مبلغ مختص به فاضلاب جنوب غرب تهران است که با فرسودگی بیشتری روبه‌روست.
مدیرعامل قرض الحسنه مهر ایران گفت: سیستم بانکی در ادوار گذشته به فاضلاب‌های استان فارس، بوشهر و اصفهان ورود کرده، ولی میزان فاینانس‌های آنها به بزرگی قرارداد جنوب غرب تهران نبود.
وی افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم با ورود به هزینه‌های اجتماعی بارسنگین معیشت خانوار‌ها را کاهش دهیم همان طور که در تفاهم‌نامه قبلی با ورود در بیمه تاکسیران‌ها و اتوبوسرانی‌ها قصد کاهش هزینه‌های بیمه‌ای این سازمان را بر عهده گرفتیم.
همچنین در ادامه این مراسم، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران درباره این تفاهمنامه، اظهار داشت: نرخ اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه در استان تهران بسیار پایین است که نشان از عقب ماندگی شهرستان های استان تهران دارد.
وی افزود: باید نرخ اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه در استان تهران افزایش یابد که نیازمند تعریف مدلی بود که با توجه به منابع موجود امکان پذیر نبود.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، گفت: در استان تهران به خصوص جنوب غرب که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند به دنبال مدلی مناسب بودیم‌که منتج به این تفاهمنامه شد که اجرای صحیح و دقیق اقتصاد مقاومتی است.
بختیاری ادامه داد: این پروژه خدمتی به بحث حل مشکلات آب در کشور است و مبلغ سرمایه گذاری شده ۵۰ درصد هزینه‌ها است و مابقی از سوی آبفا تهران تامین می‌شود.
به گفته وی، به طور حتم اجرای این تفاهمنامه الگویی برای سایر بخش‌ها در کشور باشد و خدمتی به مردم استان خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.