دپوی خودرو به صفر رسید

معاون نعمت‌زاده خبر داد:

دپوی خودرو به صفر رسید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم‌اکنون دپوی خودرو در انبار خودروسازان وجود ندارد، گفت: وزیر صنعت به‌شدت پیگیر خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه در صنعت خودرو و خرید و فروش‌ها رکود وجود ندارد گفت: اجرای طرح‌هایی همچون جایگزینی خودروی فرسوده، تامین تاکسی‌ها و تامین نیازهای مردم شرایطی را فراهم کرده که رکودی در خرید و فروش خودرو مشاهده نمی‌شود، ضمن‌ اینکه تولیدات خودروسازان نیز رشد داشته و در بازار فروش می‌رود.

معاون وزیر صنعت افزود: هم اکنون به بهترین نحو ممکن خودروهای تولیدی خودروسازان در بازار به فروش می‌رود و هیچ‌گونه انباشت یا دپویی برای این خودروها وجود ندارد؛ البته خودروسازان به تعداد معقولی که عرف است، خودروها را برای فروش در انبارهای خود نگه می‌دارند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ، مبنی بر نامه وزیر صنعت به شورای اقتصاد برای خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری گفت: خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری همچنان مدنظر وزیر صنعت قرار دارد و با شرایطی که هم‌اکنون در تولید و عرضه خودرو در بازار از سوی خودروسازان وجود دارد، موضوع انحصار و خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری باید انجام شود.

به گفته صالحی‌نیا، خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری باید مصوبه شورای اقتصاد را داشته باشد و به همین جهت کماکان برای رفع این محدودیت منتظر نظر این شورا هستیم.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.