به دنبال کاهش تقاضا بازار ارز از جو روانی تهی می شود

به دنبال کاهش تقاضا بازار ارز از جو روانی تهی می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با رد نرخ گذاری های دستوری در بازار ارز، گفت: به دنبال کاهش تقاضا به زودی بازار ارز از جو روانی تهی و کاهش نرخ ها را باز هم تجربه می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد,مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر با وجود ثبات و رکود نسبی در بازارهای مختلف گفت: متاسفانه باز هم در مورد ارز فضای روانی در حال کنترل بازار است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پی لغو مسافرت ها و کاهش واردات نیاز به ارز و تقاضای آن کاهش یافته است، افزود در چنین شرایطی باید منتظر کاهش قیمت ارز باشیم اما متاسفانه جو روانی حاکم اجاره برقراری قیمت با مکانیزم عرضه و تقاضا را نداده است.
وی با تاکید بر اینکه قیمت ارز با توجه به اینکه دولت سال آینده نیز ١٠ میلیارد دلار برای ارز ۴٢٠٠ تومانی اختصاص داده و نگاه به واردات نیز کاهش یافته، روند نزولی خواهد داشت، تصریح کرد: با این اوصاف بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه گذاری نبوده و به متضرر شدن مردم منجر خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز به مثابه متضرر شدن است، گفت: با توجه به بی ثباتی نرخ ها مردم باید با سپرده گذاری یا سرمایه گذاری در محل های مطمئن به حفظ نقدینگی خود کمک کنند.
بائوج لاهوتی ادامه داد: پیش بینی می شود در روزها و هفته های آینده شاهد روند نزولی نرخ ارز با از بین رفتن جو روانی باشیم.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ ارز باز هم به کانال کمتر از ١٠ هزار تومان خواهد رسید یا خیر، گفت: نمی توان در این باره پیش بینی درستی انجام داد اما بعید نیست و با توجه به نفی نرخ گذاری های دستوری بهتر است بازار با عرضه و تقاضا و تحت تاثیر این مکانیزم به تعادل نسبی در قیمت نزدیک شود.
وی ادامه داد: در همه جای دنیا بازار تعیین کننده نرخ ارز است و در کشور ما نیز با توجه به کاهش تقاضای ارز در بازار پیش بینی افت قیمت دور از ذهن نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.