عادی شدن روابط بانکی ایران و آلمان ۳ ماه طول می‌کشد

عادی شدن روابط بانکی ایران و آلمان ۳ ماه طول می‌کشد

چهارشنبه, فوریه 24, 2016 - 09:06 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سفیر ایران در آلمان با اشاره به چشم انداز خوب ارتباطات اقتصادی ایران و آلمان گفت: شاید در سیستم بانکی به ویژه بانک های بزرگ برای همکاری با ایران نیاز به زمان باشد، اما این مدت طولانی نیست و ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده شاهد برگشت به حالت عادی خواهیم بود.

علی ماجدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی ایران و آلمان فراوان است اما کار ما در آلمان فراهم آوردن ایجاد تسهیلات است به طوری که سرمایه گذاران و فعلان اقتصادی دو کشور بتوانند همدیگر را پیدا کنند.

وی افزود: مشارکت شرکت‌های بزرگ دو کشور ایران و آلمان با یکدیگر راحت است زیرا خودشان هزینه می کنند و یکدیگر را شناسایی می کنند اما شرکت های کوچک و متوسط نیز از طریق اتاق های بازرگانی می توانند همدیگر را پیدا کرده و به یکدیگر وصل شوند.

سفیر ایران در آلمان ادامه داد: به بازرگانان ایرانی نیز پیشنهاد می‌شود به صورت هدفمند برای همکاری های اقتصادی به این کشور مراجعه کرده و از قبل بدانند که در چه رشته ای می خواهند فعالیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از اطلاعات شرکت ها قبل از مراجعه حضوری از طریق فضای مجازی قابل دست رسی و دریافت است و بعد از اینکه همراه خود را پیدا کردند، می توانند برای همکاری بیایند. اما اگر به صورت چشم بسته آمدند ممکن است که حضور آنها در آلمان نتیجه ای در بر نداشته باشد.

ماجدی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات زیر ساختی برای همکاری های دوجانبه ایران و آلمان آیا به زودی قابل بر طرف  شدن است؟ گفت: قطعا حل می شود. مشکلات در این بخش مربوط به مشکلات بانکی بوده  که آن نیز به سوئیفت بر می گردد و اکنون نیز سوئیفت باز شده است.

اختلاف اروپا و آمریکا برای رفع مشکلات بانکی با ایران زیاد نیست

وی افزود:  یک مقدار اختلاف برداشت بین اروپایی ها و آمریکایی ها وجود دارد که در حال مذاکره هستند اما این اختلافات زیاد نیست.

ماجدی با بیان اینکه یک طرف این مذاکرات  در واقع ما هستیم اظهار کرد:   به همین منظور ما نیز آمادگی داریم که اگر برداشت متفاوتی وجود دارد این برداشت ها یکی و مشکلات حل شود.

این مقام مسئول در آلمان با اشاره به اینکه سیستم بانکی ایران از صحنه بین المللی در سال های اخیر یکم دور بوده است گفت: وقتی مدیر‌های ایرانی به آلمان آمدند مشاهده شد که مدیران توانمندی  در بخش بین الملل داریم و قرار شد که آنها ارتباطات خود را بیشتر کنند تا مشکلات به ترتیب بر طرف شود.

وی با بیان اینکه چشم اندازی خوبی از ارتباطات اقتصادی ایران و آلمان مشاهده می‌شود، گفت: شاید در سیستم بانکی به ویژه بانک های بزرگ برای برقراری همکاری با ایران نیاز به زمان باشد، اما این مدت طولانی نخواهد بود و امیدواریم که ظرف 2 تا 3 ماه آینده شاهد برگشت به حالت عادی باشیم.

ماجدی در پاسخ به این سوال که با توجه به تمایل خود آلمانی ها برای همکاری با ایران آیا اهرم فشاری از سوی صهیونیسم یا آمریکا برای برقراری همکاری با ایران وجود دارد، گفت: تا آنجا با من صحبت شده و بنده با آنها(آلمان ها) صحبت کردم، آمریکایی ها با آلمان ها در ارتباط هستند و طبق تعهدی که دارند عمل می کنند. اما یک مقداری ممکن است برخی از دستگاه ها (در آمریکا) سختگیر ترباشند اما نظرات آنها(آمریکا و آلمان) باید به یکدیگر نزدیک شود.

وی افزود: من هیچ تردیدی ندارم که آلمان ها متمایل به توسعه روابط اقتصادی با ایران هستند و ما هیچ مشکلی با آنها نداریم و تنها مشکل ابزارهای بانکی است که به تدریج دارد بهتر می شود .

سفیر ایران در آلمان ادامه داد:  تبادلات از بانک های کوچک شروع شده و بانک های بزرگ نیز وارد این پروسه شدند. ما برای توسعه روابط به آنها نیز نیازمندیم.

وی همچنین در ارتباط همکاری بیمه صادراتی هرمس با ایران،  تصریح کرد: در خصوص مشکلاتی که درباره بدهی ما به بیمه صادراتی هرمس وجود دارد در حال مذاکره هستیم تا این مشکل نیزحل شود.

انتهای پیام//




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.