بانکداری موبایلی می شود

بانکداری موبایلی می شود

شنبه, اکتبر 8, 2016 - 13:33 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیات مدیره بانک سامان با بیان اینکه بانکداری موبایلی به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: بانکداری شعبه ای به پایان راه رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد،احمد مجتهد در گفتگو با ایبنا، با بیان اینکه تحول اساسی سال های اخیر در دنیا بحث بانکداری الکترونیک و استفاده از اینترنت است، گفت: برای انجام تجارت الکترونیک الزام آور است بانکداری الکترونیک در کنار آن باشد.

 عضو هیات مدیره بانک سامان اظهارداشت: بنابراین تجارت الکترونیک نیازمند تحول اساسی در فعالیت های بانکداری و مشخصا بانکداری الکترونیک دارد. این مسئله باعث شده تا زمینه های جدیدی منجر به افزایش کارایی بانک ها و کاهش هزینه ها و بهتر شدن سرویس دهی و خدماتی شود که بانک ها به مشتریان خود عرضه می کنند.

 مجتهد ادامه داد:‌ بانکداری شعبه ای امروز در دنیا رو به افول است و تعداد شعب بانک ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال کاهش است و در کانادا نیز تعداد شعب بانک ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

 وی تاکید کرد: خدماتی که قبلا بانک ها در قالب باجه در اختیار می گذاشتند امروز افراد می توانند در قالب بانکداری اینترنتی و موبایلی در اختیار داشته باشد.

 این کارشناس مسائل بانکی کشور افزود: در عین حال این اتفاق برای بانک ها نیز خوب شده و هزینه های بانک ها به شدت افت کرده و نیاز به پرسنل کمتر شده و ارتباطات نیز سریعتر شده است.

 به گفته مجتهد،‌ این موارد نیازمند زیرساخت هایی بوده که در کشور ما طی سال های گذشته ایجاد شده ولی در بخش توسعه اینترنت طی سال های اخیر فعالیت کمتر بوده و ما باید حجم فعالیت ها را در این بخش بیشتر کنیم.

 عضو هیات مدیره بانک سامان اظهارداشت: نزدیک به ۲۲ میلیارد تراکنش بانکی از طریق بانکداری الکترونیک انجام شده و اگر قرار بود این حجم در قالب خدمات باجه ای باشد نیازمند ایجاد باجه های فراوانی بود.

 وی افزود: بحث ایجاد شعب و هزینه های سنگینی که بانک ها برای ایجاد شعبه انجام می دهند امروزه در حال کاهش است و این موضوع خود باعث افزایش کارایی در سیستم بانکی شده است.

 عضو هیات مدیره بانک سامان گفت: این تحول باعث می شود تا مردم و مشتریان بانک ها راضی تر باشند و بانک ها هزینه کمتری پرداخت کنند و از آنطرف نیز سرعت ارتباطات بین بانکی افزایش یافته است.

 مجتهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام شعب بانک ها از طریق ماهواره و اینترنت به یکدیگر متصل هستند و عملا یک سیستم باثبات و پایداری را در رابطه با فعالیت های بانکی در کشور ایجاد کرده است.

 این کارشناس مسائل بانکی کشور اظهارداشت: آینده بانکداری دنیا به سمت بانکداری موبایلی پیش می رود و دیگر تعداد شعب بانکی مطرح نیست و بانک ها با تعداد محدودی از شعب می توانند فعالیت ها را به بهترین وجه انجام دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.