سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد با دستور رئیس‌جمهور رایگان شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد با دستور رئیس‌جمهور رایگان شد

چهارشنبه, اکتبر 21, 2020 - 12:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رئیس‌جمهور دستور دادند همه سامانه‌های مجازی دانشگاه آزاد به صورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از طرف حدود یک میلیون دانشجوی دانشگاه آزاد مطالبه‌ای از ما صورت گرفت مبنی بر اینکه سامانه‌های این دانشگاه برای ما رایگان نشده است و دانشجویان برای استفاده از آموزش فضای مجازی دچار مشکل هستند.
وی افزود: چون دانشگاه آزاد از دانشجویان شهریه اخذ می‌کند و پولی که می‌گیرد برای تشکیل کلاس‌ها است، طبیعتا باید هزینه اینترنت آموزش مجازی را تامین کند اما به هرحال با رئیس‌جمهور صحبت کردیم و وی دستور داد همه سامانه‌های مجازی دانشگاه آزاد به صورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حملات سایبری که چند روز قبل به دستگاه‌های دولتی انجام شد، گفت: برای خنثی کردن حملات سایبری مساعدت کردیم، اما در این‌باره جزئیات این مسئله باید وزارت اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی اطلاع‌رسانی کنند.
«محمد جواد آذری جهرمی» در پاسخ به سوال درباره حملات سایبری صورت گرفته به سازمان‌های دولتی افزود: مراکز حساس مانند سازمان بنادر به لحاظ موضوعات حملات سایبری زیر مجموعه وزارت اطلاعات هستند و این وزارتخانه همراه با مرکز ملی فضای مجازی باید اطلاع‌رسانی کنند. اما مساعدت‌هایی که برای مقابله با این موضوع نیاز بود از سوی وزارت ارتباطات انجام شده است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.