واکنش رییس سازمان بورس به دریافت مالیات بر صادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی

واکنش رییس سازمان بورس به دریافت مالیات بر صادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی

رئیس سازمان بورس در نامه فوری از رئیس کمیسیون تلفیق مجلس خواست دریافت مالیات برصادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی دوباره بررسی شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه فوری از رئیس کمیسیون تلفیق مجلس خواست دریافت مالیات برصادرات برخی محصولات معدنی و پتروشیمی به بعد از بررسی جوانب بر جامعه میلیونی سهامداران موکول شود.
در نامه جدید و فوری عشقی بعد از اعلام هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مبنی بر دریافت مالیات بر صادرات برخی محصولات شرکت های معدنی و پتروشیمی مانند قیر، متانول، اوره، پلی اتیلن و ... به حمیدرضا حاجی بابایی نوشته، ارسال و اعلام شد: این تصمیم بر منافع جامعه میلیونی سهامداران به خصوص سهامدارات عدالت ، اثر گذار بوده و بررسی آن به بعد از بررسی جوانب بر بازار سرمایه موکول شود.
شایان ذکر است بیگی‌نژاد با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1401 لایحه در حوزه انرژی اعلام کرده است: طبق تبصره 6 این لایحه ، دولت مکلف شد از درآمدهای حاصل از صادرات مواد خام و نیمه‌خام معدنی و شیمیایی، مالیات بگیرد. در آیین‌نامه ارائه شده، فهرست مواد نیمه‌ خام همچون متانول، اوره و پلی‌اتیلن ذکر نشده بود. درحالی که حدود 80 درصد از صادرات محصولات پتروشیمی شامل همین سه محصول است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.