تاکید معاون مطبوعاتی بر تقویت همکاری‌های رسانه‌ای تهران و دهلی‌نو

تاکید معاون مطبوعاتی بر تقویت همکاری‌های رسانه‌ای تهران و دهلی‌نو

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هیات رسانه‌ای هندوستان، متشکل از مدیران رسانه‌های پرمخاطب این کشور، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل دارد تا مقدمات لازم برای تقویت همکاری‌های رسانه‌ای ایران و هندوستان را فراهم کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: علیرغم اینکه هندوستان همواره برای مردم ایران یک کشور دوست و همراه در مبازه با غرب و نظام سلطه محسوب می‌شود اما متاسفانه روابط فرهنگی دو کشور عمیق نیست و این درحالی است که علاوه بر علایق و اشتراکات فرهنگی، زبان فارسی، یکی از زبان‌های رایج و فراگیر در هندوستان است.

وی در همین رابطه، تشکیل کمیته رسمی همکاری‌های رسانه‌ای و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های رسانه‌ای میان رسانه‌های دو کشور را به‌عنوان دو سطح مختلف همکاری‌های رسانه‌ای عنوان و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل دارد تا مقدمات لازم برای تقویت تعاملات رسانه‌ای دو کشور را فراهم کند.

مهدی‌پور با اشاره به حملات بی‌سابقه رسانه‌های غربی علیه ایران در سال‌های اخیر گفت: به اتکای اسناد منتشر شده، تمام راهبردهای رسانه‌ای که در دوران جنگ سرد علیه شوروی صورت می‌گرفت، امروز علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته شده است و هیچ کشوری به این گستردگی، آماج حملات رسانه‌های غربی قرار ندارد؛ امروز ده‌ها خبرگزاری و شبکه‌های مختلف تلویزیونی به‌صورت شبانه‌روزی، با جریان‌سازی‌های یکسویه، از هیچ تلاشی در جهت آشفتگی ذهنی دولتمردان و بسیج افکار عمومی جهانی علیه کشور ما فروگذار نمی‌کنند.

معاون مطبوعاتی، همچنین با اشاره به نهضت‌های فرهنگی که در مقابله با تهاجمات فرهنگی در قرن اخیر در حوزه هند وارد شده است، توسعه همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های رسانه‌ای را به‌عنوان یکی از راهبردهای مقابله با هجمه‌های پر دامنه رسانه‌های نظام سلطه مطرح کرد.

در ادامه، روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه‌های هندی نیز به طرح سوالات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

ضرورت افزایش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای دو کشور، لزوم ترویج هرچه بیشتر زبان فارسی در میان مردم هندوستان، ایجاد بخش زبان فارسی در رسانه‌های هندی، چگونگی نحوه صدور مجوز رسانه‌ها و فرآیندهای حمایتی و نظارتی بر رسانه‌های کشور، مسائل و چالش‌های مرتبط با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و... از جمله مباحث و سوالات مطرح شده از سوی میهمانان حاضر در این نشست بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.