تاکید سفیر سوریه بر مشارکت گسترده شرکت‌های ایران در کنفرانس بازسازی سوریه

تاکید سفیر سوریه بر مشارکت گسترده شرکت‌های ایران در کنفرانس بازسازی سوریه

سه‌شنبه, مارس 8, 2022 - 09:37 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سفیر سوریه در تهران بر ضرورت حضور گسترده شرکت ها بویژه بخش خصوصی ایران در کنفرانس بازسازی سوریه تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، شفیق دیوب در دیدار رئیس و دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: سومین کنفرانس بازسازی سوریه با عنوان افق ها و فرصت های سرمایه گذاری خرداد ۱۴۰۱ در دمشق برگزار می شود.

سفیر سوریه در تهران گفت: این کنفرانس فرصت بسیار مناسبی است تا شرکت های خصوصی ایران در آن با زمینه های جدید و گسترده سرمایه گذاری در سوریه آشنا شوند و سهم قابل توجهی از بازسازی این کشور را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به قانون جدید سرمایه گذاری سوریه افزود: این قانون با در نظر گرفتن معافیت های گمرکی، تسهیلات، حمایت ها و ضمانت سرمایه گذاری، زمینه حضور سرمایه گذاران را در سوریه تسهیل کرده است.

شفیق دیوب برگزاری نمایشگاه محصولات وکالاهای ایرانی در سوریه را مهم خواند و گفت: انتظارما برپایی نمایشگاه های مشابه برای عرضه کالاهای سوریه در ایران است تا زمینه شناخت بیشتر مردم ایران ازتولیدات سوریه فراهم شود و این امر به توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور کمک بسیاری خواهد کرد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه هم در این دیدار گفت: بخش خصوصی ایران انگیزه و ظرفیت های بسیاری برای حضور در بازار سوریه دارد و اتاق مشترک در تلاش است تا با رفع موانع، زمینه مشارکت هرچه بیشتر شرکت های ایرانی را در سوریه فراهم کند.

حسن شمشادی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه هم در این دیدار، تهیه بانک اطلاعاتی از تجار دو کشور، آموزش قوانین و مقررات صادرات و وارادت و ظرفیت های صادراتی ایران وسوریه به بازرگانان طرف مقابل، معرفی فرصت های سرمایه گذاری به بخش خصوصی ایران در قالب برنامه های مختلف و برگزاری تورهای تخصصی تجاری دوجانبه را از جمله برنامه های دبیرخانه اتاق برای حضور هرچه چشمگیرتر تجار، بازرگانان و سرمایه گذراران ایران درسوریه اعلام کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.