اقناع افکار عمومی در حوزه سیاست‌های اقتصادی نیازمند عمل جهادی است

خاندوزی در استان فارس:

اقناع افکار عمومی در حوزه سیاست‌های اقتصادی نیازمند عمل جهادی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان فارس با بیان اینکه مردم توقع بیشتری برای شنیده شدن دارند، تأکید کرد برای اقناع افکار عمومی در حوزه سیاست های اقتصادی نیازمند عمل جهادی هستیم و این مسئولیت مدیران اقتصادی را دوچندان می کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک ملت، سید احسان خاندوزی که به شیراز سفر کرده است، طی سخنانی اظهار داشت: باید اهتمام ویژه ای در حوزه مولد سازی املاک مازاد دولت وجود داشته باشد، کما اینکه در بودجه ١۴٠١ کل کشور نیز توجه ویژه ای به این موضوع شده و مقرر شده، بیش از ۵٠ درصد از اعتبار کسب شده در این حوزه به استان ها بازگردند.

وی یادآور شد: شناسایی مودیان مالیاتی کمک شایان توجهی به تحقق و واقعی سازی درآمد های مالیاتی خواهد داشت و از این رو می‌توان با دقت نظر در این بخش، زمینه شفافیت در این حوزه را فراهم کرد تا مودیان جدید مالیاتی نیز در این حوزه شناسایی شوند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه تاکید کرد: هوشمند سازی یارانه نان، یکی از طرح هایی است که توسط این وزارتخانه در حال اجرا بوده و موجب برکات زیادی در جامعه شده است.

وی افزود: ایجاد داشبورد مدیریتی برای نانوایان، زمینه توزیع هوشمند آرد و اتخاذ تصمیمات مستند تر و دقیق تر در این خصوص را فراهم خواهد آورد.

خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در شیراز بیان کرد: بازنمایی فعالیت ها توسط مدیران استان فارس کمتر انجام شده و امید است با طراحی حرفه ای و با شناخت مخاطب زمینه اطلاع رسانی در جامعه را فراهم کرد.

به گفته وی واحد های بزرگ صنعتی و معدنی استان بایستی طی دو هفته آینده از سوی حوزه مالیاتی مورد پایش قرار گرفته تا بتوان درآمد مالیاتی واقعی را اخذ کرد.

وی تاکید کرد: افزایش ارتباط شما با معاونت سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد، موجب خواهد شد از تصمیمات کلان اقتصادی کشور بیشتر اگاهی یابید و بتوانید زمینه افزایش اطلاعات جامعه را نیز فراهم کنید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: تاکنون وظیفه نظارت بر بانکها بر عهده بانک مرکزی بود و وظیفه ای در این ارتباط برای وزارت اقتصاد دیده نشده بود، اما امید است با برنامه ریزی در این حوزه، زمینه ایجاد کمیسیون‌های تخصصی تحلیل عملکرد بانک ها فراهم شده و تا انتهای خرداد ماه نیز اولین گزارش در این حوزه توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی فارس به مرکز ارسال شود.

خاندوزی یادآور شد: توقع از استان فارس این است که علاوه بر رفع مشکلات استان، مرجعی برای جمع آوری نخبگان استان در کنار هم بوده تا بتوان از این ظرفیت در راستای توسعه استان و کشور بهره جست.

وی در ادامه متذکر شد: مردم توقع بیشتری برای شنیده شدن دارند، از این رو می‌توان جهادی عمل کرد و نسبت به اقناع سازی مردم و تبیین طرح های اقتصادی کشور اقدام کرد. لازم به ذکر است که گاهی حضور در میان مردم می تواند این هدف را قابل دسترس کرده و این موضوع نیز باید در جامعه بیان شود که درب های اداره کل امور اقتصادی و دارایی فارس به روی تمام گروه های مردمی باز است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.