اختصاصی/ حمایت بانک صادرات ایران از مشاغل با طرح صبای سپهر 2

اختصاصی/ حمایت بانک صادرات ایران از مشاغل با طرح صبای سپهر 2

پرداخت تسهیلات به دارندگان پایانه‌‌های فروشگاهی یکی از رویه‌های مرسوم بانک‌ها است. این تسهیلات در قبال کارتخوان‌هایی که دارای تراکنش‌های بالا هستند ارائه شده و می‌تواند برخی مشکلات مالی صاحبان شاغل را رفع کند. بنابراین اگر صاحبان پایانه‌های فروشگاهی قصد توسعه کسب‌وکار خود را داشته و یا برای گردش کسب‌وکار خود با کمبود نقدینگی مواجه باشند، می‌توانند به‌سادگی با استفاده از تسهیلات بانکی که برای این دسته مشتریان در نظر گرفته شده، نیاز خود را مرتفع کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد، این طرح‌ها به نوعی قدرشناسی از دارندگان حساب جاری و همچنین دارندگان پایانه های فروش متصل به حساب‌های یک بانک نیز محسوب می‌شود که در اکثر بانک‌ها اجرایی شده است.

بانک صادرات نیز در این مسیر قدم‌های خوبی برداشته است. بدین ترتیب که مشتریان حقیقی، حقوقی و مشترک دارنده پایانه‌های فروش بانک صادرات ایران می‌توانند در قالب طرح «صبای سپهر 2»، تا سقف 50 میلیارد ریال از این بانک تسهیلات دریافت کنند.

تسهیلات بانک صادرات ایران به دارندگان کارتخوان(POS) از سالیان اخیر با هدف توسعه و ترویج خدمات بانکداری الکترونیک تدوین شده و آن دسته از مشتریان حقیقی، حقوقی یا مشترک بانک که پایانه فروش خود را به یکی از حساب‌های جاری با دسته‌چک و بدون دسته‌چک و حساب سپرده سرمایه‌‌گذاری کوتاه‌مدت عادی بانک صادرات ایران متصل کنند، مشمول استفاده از تسهیلات این طرح خواهند بود.

بر اساس این گزارش، مشتریان حقوقی دارای پایانه فروش این بانک نیز که امتیاز لازم را در قالب این طرح کسب کرده‌اند، می‌توانند بر اساس مدارک و مستندات صنفی و شغلی خود از تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت استفاده کنند.

این تسهیلات در حقیقت حمایتی است که بانک صادرات ایران از کسب و کارها کرده و پاسخی به اعتماد مشتریان است. بر همین اساس، طرح «صبای سپهر2» با هدف اعطای تسهیلات به پذیرندگان فعال پایانه‌های فروش POS با شرایط ویژه اجرایی شده است که طبق آن، مشتریان حقیقی، حقوقی و مشترک بانک صادرات ایران که پایانه‌ فروش آنها به یکی از حساب‌های قرض‌الحسنه جاری با دسته چک یا بدون دسته چک و حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی متصل باشد، مشمول این طرح شده و می‌توانند با استفاده از امتیازهای حاصل شده تا سقف 50 میلیارد ریال (بر اساس بسته اعتباری) از تسهیلات  بانک صادرات ایران بهره‌مند شوند.

در قالب این طرح همچنین مشتریان حقیقی و مشترک دارنده پایانه‌های فروش فعال بانک صادرات ایران می‌توانند پس از تسهیلات مرابحه خرد، از تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیز برخوردار شوند.

در این طرح ضامن اصلی تسهیلات گیرنده همان حساب جاری و تراکنشهای روزانه پایانه فروشگاهی است که از ین نظر روال عادی اخذ تسهیلات را سریعتر می‌کند.

طرح تسهیلاتی «صبای سپهر» از سالهای اخیر در بانک صادرات ایران کلید خورده است که طبق آن تسهیلاتی بین نیم تا ١٨ درصد، با نرخ‌های ترجیحی به دارندگان دستگاه کارتخوان متصل به حساب‌های بانک صادرات ایران، پرداخت می‌شود.

در طرح تسهیلاتی صبای سپهر 2 که به تازگی توسط بانک صادرات ایران ارائه شده، تسهیلات مرابحه به نسبت 50 تا 200 درصد حداقل معدل موجودی سه ماهه و حداکثر موجودی 12 ماهه حساب متصل به پایانه فروش به مشمولان این طرح پرداخت خواهد شد. بازپرداخت تسهیلات این طرح به صورت اقساطی 12، 18 و 24 ماهه یا به صورت یکجا سه‌ماهه و شش ماهه انجام خواهد شد.

گفتنی است، وقتی مشتری از بانکی درخواست پایانه فروش می‌کند عموما این پایانه به یک حساب جاری متصل شده که نشان می‌دهد یک کسب‌وکار در چه وضعی بوده و میزان درآمدش چقدر است. بنابراین بانک‌ها هم به جهت حمایت از مشاغل و هم به جهت اطمینان نسبت به بازپرداخت اقساط توسط تسهیلات گیرنده، به انها وام تخصیص می‌دهند. حتی برخی بانک‌ها سیستم امتیازدهی‌ای را تعریف کرده‌اند که پایه‌ای است برای اعتبارسنجی‌های آتی که در آن دارندگان پایانه‌های فروش بر اساس تعداد و مبلغ تراکنش‌ها و البته رسوب حسابشان امتیاز دریافت می‌کنند. این امتیازات روشی متریک برای اعتبارسنجی و مدیریت ریسک و البته تخصیص بهینه منابع در اختیار بانک می‌گذارد. بنابراین اعطای چنین وامهایی با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب این بانک در سرتاسر کشور مراجعه کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.