نشست تخصصی رئیس پژوهشكده بیمه و رئیس مؤسسه بیمه تركیه

نشست تخصصی رئیس پژوهشكده بیمه و رئیس مؤسسه بیمه تركیه

محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه صبح روز دوشنبه 11 تیرماه 1403 با حضور در مؤسسه بیمه ترکیه [1] (TSEV)، با خانم شبنم یالچینکایا [2] مدیرعامل این مرکز دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه بیمه و بیمه اتکایی گفتگو کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، عسگری در دومین دیدار با مدیرعامل موسسه بیمه ترکیه که با حضور آقای اشکین دوشان‌دره شریک مدیریت شرکت مشاور بین‌المللی و خدمات آموزشی شاو اینترنشنال ترکیه برگزار گردید، با اشاره به اهداف مشترک دو مجموعه خاطرنشان کرد؛ پژوهشکده بیمه تنها مرکز آموزش و پژوهش بیمه در ایران است که وظیفه برگزاری آزمون‌های تخصصی صنعت بیمه و همچنین تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت را بر عهده دارد.

وی با اشاره به سیاستهای دولت و تاکید رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص توسعه تعاملات بین‌المللی از طریق دیپلماسی علمی افزود، برگزاری نشست‌های کاری با دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی فعال در زمینه بیمه و به منظور تحقق مرجعیت علمی در صنعت بیمه، در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته است. بر این اساس با توجه به ضرورت انتقال دانش بیمه به منظور بهسازی و توسعه کیفی منابع انسانی صنعت بیمه و اجرایی‌سازی برنامه‌های راهبردی و با هدف خنثی نمودن آثار تحریم‌ها از طریق ایجاد ارتباط علمی و حرفه‌ای با مؤسسات علمی و پژوهشی کشورهای مسلمان، برنامه‌های عملیاتی پژوهشکده بیمه حول محور برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، طراحی و تدوین و اقدامات راهبردی در جهت «تقویت و توسعه ابعاد علمی صنعت بیمه و گسترش روابط بین‌الملل» به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به برگزاری آزمون‌های مؤسسه چارتر لندن توسط موسسه بیمه ترکیه برای مدیران صنعت بیمه این کشور  تاکید کرد که امیدواریم بتوانیم ضمن برگزاری برنامه‌‌های علمی و آموزشی علاوه بر بهره‌مندی از تجربیات موسسه بیمه ترکیه در این زمینه، دانش تخصصی و تجربیات موجود در زمینه‌هایی نظیر مدیریت ریسک، بیم سنجی و غیره را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

عسگری در تشریح برنامه‌های آموزشی پژوهشکده بیمه بیان کرد؛ پژوهشکده بیمه در حال حاضر متصدی برگزاری برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت در حوزه بیمه و تکافل می‌باشد و در آینده نزدیک با توسعه ساختار خود اقدام به جذب دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت کسب و کار خواهد نمود که تجربیات موسسه بیمه ترکیه در این حوزه نیز بسیار راهگشا خواهد بود.

رئیس پژوهشکده بیمه برگزاری برنامه‌های آموزشی، مشارکت در برگزاری همایش سالانه بیمه و توسعه، را از دیگر زمینه‌های همکاری دو مجموعه برشمرد و تصریح کرد؛ در همایش بیمه و توسعه سال گذشته بیش از ۲۰ نفر از اساتید و اندیشمندان حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی از 5 کشور مالزی، اندونزی، ترکیه، امارات متحده عربی و پاکستان حضور یافتند و از مدیرعامل و مدیران ارشد موسسه بیمه ترکیه نیز برای عضویت در کمیته علمی همایش سال جاری، سخنرانی علمی، ارائه مقاله و برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش‌رویداد و پسارویداد با موضوعات مرتبط با بیمه و بیمه اتکایی تخصصی دعوت به عمل می‌آید.

عسگری تاکید کرد پژوهشکده بیمه در تلاش است تا تعاملات بین‌المللی خود را که طی 15 سال گذشته به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران متوقف شده است از سر گیرد و کشور ترکیه به سبب همسایگی با ایران و تشابهات فرهنگی در اولویت ارتباطات بین‌المللی قرار داد. اگرچه تا کنون تعاملات سازنده‌ای نیز با کشورهای مالزی، اندونزی، امارات و پاکستان برقرار گردیده که ثمره آن انعقاد 13 تفاهم‌نامه همکاری مشترک بوده است. پژوهشکده بیمه همچنین طی دو سال گذشته ضمن تعامل سازنده با موسسات بیمه و تکافل ترکیه، تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت بیمه شاو اینترنشنال و دانشگاه بین‌المللی ساکاریای ترکیه منعقد نموده است و به سبب ارتباط نزدیک صنعت بیمه ترکیه با صنعت بیمه کشورهای اروپایی، در صدد گسترش این تعاملات با هدف توسعه دانش بیمه در ایران می‌باشد. به علاوه موسسه بیمه ترکیه نماینده برگزاری آزمون‌های مؤسسه چارترد لندن نیز می‌باشد و پژوهشکده بیمه در صورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های موسسه بیمه ترکیه افق‌های جدیدی را به روی مدیران صنعت بیمه ایران باز خواهد کرد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سلسله وبینارهای تخصصی و دوره‌های آموزشی بین‌المللی حضوری و برخط خاطرنشان کرد، یک سوم از مجموع 100 وبینار برگزار شده توسط پژوهشکده بیمه در سال گذشته به صورت بین‌المللی و با حضور اساتید و مدیران برجسته حوزه بیمه، تکافل ومالی اسلامی دنیا بوده است و دوره آموزشی "مباحث فنی در بیمههای زندگی" نیز، از روز ‌شنبه 30 تیرماه 1403 لغایت چهارشنبه 3 مرداد 1403 به مدت پنج روز توسط آقای اشکین دوشان‌دره شریک مدیریت شرکت مشاور بین‌المللی و خدمات آموزشی شاو اینترنشنال ترکیه به صورت حضوری به زبان انگلیسی با ترجمه همزمان در پژوهشکده بیمه برگزار می‌گردد.

عسگری یکی دیگر از اهداف پژوهشکده بیمه را همکاری در حوزه‌های عملیاتی و راه‌اندازی شرکت تخصصی تکافل با سرمایه گذاری مشترک با صنعت بیمه ترکیه برشمرد و تصریح کرد؛ در این خصوص مذاکراتی نیز با سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و بازنشستگی خصوصی ترکیه صورت گرفته است و با توجه به تاکید رئیس جمهور ترکیه بر مالی اسلامی و تکافل و در صورت رفع موانع قانونی این شرکت در آینده راه اندازی خواهد شد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اعلام آمادگی برای حضور اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه و مدیران صنعت بیمه در برنامه‌های آموزشی مشترک در ایران و ترکیه از میزبانی موسسه بیمه ترکیه قدردانی و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری مشترک با موسسه بیمه ترکیه منعقد گردد و همکاری‌های متقابل در چارچوب سند همکاری ادامه یابد.

در ادامه شبنم یالچینکایا مدیرعامل موسسه بیمه ترکیه با ابراز خرسندی از حضور هیات اعزامی پژوهشکده بیمه در این موسسه برای دومین بار خاطرنشان کرد؛ در ترکیه دانشگاه‌های بسیاری هستند که آموزش بیمه ارائه می دهند و موسسه بیمه ترکیه به مثابه یک پل ارتباط بین حوزه نظری دانشگاه و حوزه عملی صنعت را برقرار می‌نماید. همچنین این موسسه علاوه بر آموزش موضوعات جدید در حوزه بیمه برای فعالان صنعت، مشاوره‌های تخصصی در زمینه وضع قوانین خاص، سازگاری آن با فعالیت شرکت‌ها و طریقه اجرای آن به دولت ترکیه ارائه می‌دهد.

مدیرعامل موسسه بیمه ترکیه افزود این موسسه همچنین درصدد است تا ضمن برقراری ارتباطات بین‌المللی با سایر کشورها و از طریق آموزش، از دانش و تجربیات آن‌ها در راستای توسعه بازار بیمه این کشور بهره‌مند گردد.

وی آموزش را مهم‌ترین عامل برای بهبود کیفیت ارائه خدمات در تمامی زمینه‌ها برشمرد و تاکید کرد؛ موسسه بیمه ترکیه از گسترش ارتباط با پژوهشکده بیمه استقبال می‌کند.

شبنم یالچینکایا تصریح کرد موسسه بیمه ترکیه تا کنون برنامه‌های آموزشی در حوزه مدیریت، حسابداری و استانداردهای حسابداری را برای مدیران و شرکت های بیمه آذربایجان برگزار نموده‌ است و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در زمینه بیم‌سنجی و آمادگی آزمون بیم‌سنجی به زبان انگلیسی و به صورت چهره به چهره و برخط قابل ارائه می‌باشد.

مدیرعامل موسسه بیمه ترکیه در پایان با اعلام آمادگی برای همکاری با پژوهشکده بیمه در حوزه آموزش بیمه و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک ابراز امیدواری کرد نتایج این نشست به ارتباطات متقابل ارزشمند مبدل شود و تعاملات با پژوهشکده بیمه به عنوان متخصص در زمینه بیمه، توسعه و بهبود عملکرد دو مجموعه و آینده بهتر را به همراه داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.