بیمه نامه 130 هزار موتورسیکلت در اسفندماه 95 صادر شد

بیمه نامه 130 هزار موتورسیکلت در اسفندماه 95 صادر شد

شنبه, ژوئن 10, 2017 - 10:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

صندوق تامین خسارت های بدنی اعلام کرد که در اسفندماه سال گذشته و در مرحله اول طرح بخشودگی 100 درصد جرائم، نداشتن بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها، بیش از 130 هزار بیمه نامه صادر شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، در اسفندماه سال گذشته بیمه مرکزی با همکاری صندوق تامین خسارت های بدنی 100 درصد جرائم نداشتن بیمه نامه شخص ثالث را برای موتورسواران بخشید.

براساس آمار سامانه سنهاب بیمه مرکزی، تعداد 130 هزار فقره بیمه نامه صادر شده نسبت به ماه های قبل از آن، افزایشی 100 درصدی را نشان می دهد؛ با این حال تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

براساس آمار پلیس راهور و همچنین صندوق خسارت تامین بدنی، در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور در حال تردد بوده که متاسفانه بیش از ۹۰ درصد از آنها فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.

قیمت هر بیمه نامه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها حدود ۲۵۰ هزار تومان است و از آنجایی که فقدان بیمه نامه مشمول جریمه می‌شود بسیاری از این وسایل نقلیه بیش از ۲۵۰ هزار تومان دیگر نیز باید به عنوان جریمه فقدان بیمه‌نامه بپردازند. این در حالی است که قیمت بسیاری از موتورسیکلت های در حال تردد در شهرهای کشور نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان است. متاسفانه از آنجایی که نداشتن بیمه نامه موتور سیکلت سواران تبدیل به یک آسیب جدی اجتماعی شده، مسئولین بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت های بدنی طرح های تشویقی را برای این موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

براساس آمار پلیس راهور، در 25 درصد از حوادث رانندگی، موتورسواران مقصر هستند.متاسفانه بسیاری از راکبان موتورسیکلت بدلیل نداشتن هیچ گونه پوشش بیمه ای در زندان های کشور به سر می برند زیرا مقصر حوادث بوده و از پرداخت غرامت ناشی از زیان وارده عاجز هستند.

علی جباری رئیس صندوق تامین خسارت های بدنی هفته گذشته اعلام کرد که از اول تیرماه سال جاری مرحله دوم این طرح آغاز خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.