تلاش وزارت اقتصاد برای هدفمند کردن فرایند صدور مجوز کسب و کارها

تلاش وزارت اقتصاد برای هدفمند کردن فرایند صدور مجوز کسب و کارها

دوشنبه, سپتامبر 14, 2020 - 12:59 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی کمیسیون جهش تولید در مجلس، از تلاش وزارت اقتصاد برای حذف مقررات زائد و هدفمند کردن فرایند صدور مجوز برای کسب و کارها خبر داد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، رحیم زارع در گفت‌وگو با  خانه ملت، در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 24 شهریورماه) کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، گفت: حذف مقررات زائد، ارتقاء رتبه ایران و بهبود فضای کسب و کار ایران در جهان و هدفمند کردن فرایند صدور مجوزها، از جمله مطالبی است که وزیر اقتصاد در این جلسه به عنوان اولویت‌ها و اهداف وزارتخانه متبوعش اعلام کرد.

به گفته نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، ساماندهی شرکت‌های کارگری مطابق اصل 44، هدفمند کردن واگذاری‌ها در آینده، نظارت بر مدیریت شرکت‌های خصوصی، تسهیل پرداخت مالیات نقل و انتقال قطعی مالک و تسهیل در شرایط و فرآیند واگذاری زمین و تغییر کاربری اراضی از دیگر مطالب مطروحه در این جلسه از سوی وزیر اقتصاد به شمار میایند.  

سخنگوی کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت عزم تمامی ارکان کشور برای بهبود شرایط کسب و کار با برقراری رابطه دوسویه بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی به منظور تفهیم بهتر اهمیت مقررات‌زدایی به دستگاه‌ها‌ی اجرایی نیز به‌عنوان "راهکارهای پیش رو به منظور تسریع و تعمیق در روند مقررات زدایی" معرفی شدند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.