توزیع بسته های لوازم التحریر اهدایی بانک مسکن بین دانش آموزان مدارس شهدای بانک مسکن لرستان

توزیع بسته های لوازم التحریر اهدایی بانک مسکن بین دانش آموزان مدارس شهدای بانک مسکن لرستان

داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان به همراه فرمانده بسیج ادارات استان سرهنگ صارمی،مراسم آغاز سال تحصیلی جدید را در مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن الیگودرز را با اهدای بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان این مدرسه جشن گرفتند.

به گزارش دیوان اقتصاد،داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان به همراه فرمانده بسیج ادارات استان سرهنگ صارمی و با دعوت از مدیران آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز مراسم آغاز سال تحصیلی جدید را در مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن الیگودرز که در سال ۹۸ توسط بانک مسکن و با مشارکت نوسازی مدارس استان ساخته شده با اهدای بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان این مدرسه جشن گرفتند.

جشن شروع سال تحصیلی در حیاط مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن الیگودرز و با حضور دانش آموزان کلاس اول و والدینشان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز و بزرگ مدرسه برگزار شد.

داریوش عالی پور مدیر شعب لرستان در گزارشی از عملکرد بانک مسکن در حوزه مسوولیت های اجتماعی در استان خصوصاً نهضت مدرسه سازی در مناطق محروم و کمتر برخودار کشور گفت :ساخت اولین مدرسه استان لرستان در سال ۱۳۹۵و به پیشنهاد سازمان توسعه ونوسازی وتجهیز مدارس کشور در لرستان ،ساخت مدرسه یک کلاسه روستای گاوکش شهرستان نورآباد بود که در دستور کار بانک قرار گرفت،این مدرسه در سال ۹۶ افتتاح شد و تعداد چهل دانش آموز که یا محروم از تحصیل بودند یا باید مسافت زیادی را تا روستاهای همجوار در سرما و برف بوران طی میکردند ، در مدرسه شهدای بانک مسکن روستای گاوکش مشغول به تحصیل شدند.

عالی پور افزود : نهضت مدرسه سازی در لرستان با ساخت و احداث مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن در شهرستان الیگودرز در سال ۹۸ ادامه پیدا کرد این مدرسه مجهز و زیبا در منطقه مسکن مهر این شهرستان با حدود ۴۵۰ دانش آموز در دو نوبت پسرانه و دخترانه در حال فعالیت است .

البته فعالیت مدرسه سازی در لرستان به همین جا ختم نشده و بعد از حادثه سیل سال ۹۸ در لرستان مدرسه تخریب شده بر اثر سیل روستای وره زرد شهرستان پلدختر با مشارکت بانک مسکن وسازمان توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس تکمیل و در پاییز سال ۱۳۹۹ افتتاح شد که هم اکنون حدود دویست دانش آموز دختر و پسر در دو نوبت این مدرسه سال تحصیلی جدید را جشن خواهند گرفت .

مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان گفت: از زمان افتتاح اولین مدرسه در این استان تا کنون همه ساله بانک مسکن بخشی از نوشت افزار دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مدارس را تامین نموده است و این اقدام در سال ۹۸ با اهدای ۱۰۰۰ بسته نوشت افزار به دانش آموزان مناطق سیل زده استان لرستان گسترش بیشتری پیدا کرد. امسال نیز این روند از سوی بانک مسکن با اهدای حدود هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان سه مدرسه شهدای بانک مسکن شهرستان های نورآباد ، الیگودرز و پلدختر ادامه پیدا کرده است.

سرهنگ صارمی فرمانده بسیج ادارات استان لرستان در این مراسم گفت: بانک مسکن جدای از انجام وظایف مالی خود و نقش پررنگ در خانه دار کردن مردم انصافاً در عمل به وظایف مسوولیت های اجتماعی خود حتی بیش از حد انتظار جامعه عمل کرده و همواره حضوری مومنانه در عرصه های اجتماعی استان داشته است.

فرمانده بسیج ادارات استان افزود : ساخت مدرسه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله استان لرستان اقدامی جهادی و خداپسندانه بوده است که باقیات و صالحاتی برای مدیران و مجموعه بانک مسکن خواهد بود امیدواریم این نهضت همچنان در این استان محروم توسط بانک مسکن ادامه پیدا کند و همچنین تسری بخشد به همه خیرین و بانک ها و سازمانهای دیگر استان، تا انشاالله دیگر شاهد جا ماندن دانش آموزی از تحصیل به علت نبودن امکانات و مدرسه در این استان نباشیم .

تاجمیری معاون آموزش و پروش شهرستان الیگودرز ضمن تشکر از حضور مدیر شعب بانک مسکن و فرمانده بسیج ادارات استان در شهرستان الیگودرز و مدرسه شهدای بانک مسکن گفت: اقدام خیرانه بانک مسکن در احداث مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن در این شهرستان باری سنگین از دوش آموزش و پرورش این شهرستان در این منطقه از شهر برداشته است. وی افزود: منطقه مسکن مهر الیگودرز که این مدرسه در آن ساخته شده است از مناطقی بود که ما هیچ مدرسه ای در این مکان نداشتیم و با توجه به دور بودن از مرکز شهر و دسترسی به مراکز آموزشی برای اهالی این منطقه و دانش آموزان مشکلاتی به وجود آمده بود که با کمک خدا و یاری بانک مسکن بخشی از موانع آموزشی در این منطقه پر جمعیت و محروم ما در مقطع دبستان حل شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.