صدور دفترچه پروانه كار استاندارد برای اشتغال اتباع خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

برای نخستین‌بار صورت گرفت؛

صدور دفترچه پروانه كار استاندارد برای اشتغال اتباع خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام کرد: برای نخستین بار در این منطقه، دفترچه پروانه کار (Work Permit) اتباع خارجی، با فرمت استاندارد اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط این واحد صادر شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا عباسی افزود: این دفترچه با هدف شناسایی، نظارت و ساماندهی نیروهای کار و تسهیل جذب و استقرار شرکت های خارجی و چند ملیتی در راستای بین المللی سازی منطقه ویژه اقتصادی پیام و مزیت بخشی برای سرمایه گذاران خارجی به منظور استفاده از نیروی کار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام صادر می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1403 تاکنون 20 درخواست صدور دفترچه پروانه کار به واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون پنج دفترچه پروانه کار برای اشتغال و سرمایه گذاری اتباع خارجی با ملیت های مختلف در این منطقه صادر شده است.

عباسی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال اتباع خارجی در فصل ششم مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران مورد اشاره قرار گرفته است، تصریح کرد: طبق ماده (42) این مقررات، «پروانه اشتغال برای اتباع خارجی با رعایت سقف اشاره شده در ماده (۴۱) مقررات فوق (حداکثر 10 درصد کل شاغلان منطقه) به تشخیص و درخواست سازمان مناطق و توسط واحد کار و خدمات اشتغال در ‌منطقه صادر می‌ شود».

وی در ادامه با اشاره به فرآیند اجرایی صدور پروانه کار اتباع خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام، تاکید کرد: متقاضیان می بایست با مراجعه به واحد کار و خدمات اشتغال مستقر در این منطقه، نسبت به تکمیل پرونده اتباع خارجی اقدام نمایند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.