اجرای طرح شمول بیمه توسط نهاد ناظر بیمه مراکش

اجرای طرح شمول بیمه توسط نهاد ناظر بیمه مراکش

سازمان نظارت بر بیمه و تأمین اجتماعی (ACAPS) مراکش در حال بسترسازی برای راه‌اندازی اولین نسخه «طرح ظهور» خود با هدف ترویج نوآوری و تقویت شمول بیمه است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، سازمان نظارت بر بیمه و تأمین اجتماعی (ACAPS)[۱] مراکش در حال بسترسازی برای راه‌اندازی اولین نسخه «طرح ظهور»[۲] خود با هدف ترویج نوآوری و تقویت شمول بیمه[۳] است.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، این طرح ابتکاری که توسط واحد نوآوری و فناوری بیمه[۴] این نهاد نظارتی، رهبری می‌شود، با هدف توسعه راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که نیازهای جدید شهروندان مراکشی را برآورده می‌سازد و نیز چارچوب مطلوبی برای نوآوری و هم‌افزایی عرضه می‌کند. همچنین، این طرح در پیِ شناسایی و توسعه مواردی است که تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی شهروندان مراکشی خواهد داشت. هدف اصلی آن، تقویت شمول بیمه با برجسته‌سازی راه‌حل‌های سازگار با عادات جدید مصرف‌کنندگان است.

این طرح، در چند مرحله انجام خواهد شد و با یک پویش در دسامبر ۲۰۲۴ (آذرماه ۱۴۰۳) آغاز می‌شود تا چالش‌های اصلی بخش بیمه در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش (محصول، بیمه‌گری، توزیع و مدیریت مطالبات) در رابطه با نوآوری و دیجیتالی‌شدن، شناسایی نماید. این پویش، حدود ۳۰ مصاحبه با بازیگران کلیدی بخش (مانند نمایندگان شرکت‌های بیمه، کارگزاران، شرکا و غیره) را شامل می‌شود که به طور عمده در کازابلانکا و رباط، صورت خواهد پذیرفت.

فازها

یک رویداد افتتاحیه طرح برای ژانویه ۲۰۲۵ (دی‎‌ماه ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است که نشان‌دهنده شروع رسمی طرح است تا فرصتی برای ارائه نتایج پویش و مشارکت سخنرانان بین‌المللی به منظور افزایش آگاهی شرکت‌کنندگان در مورد مسائل راهبردی مرتبط با نوآوری نیز فراهم شود.

سپس، این طرح شامل یک مرحله عملیاتی می‌شود که با یک پویش جذب استعدادها آغاز می‌‎گردد که به گروه‌های کاری مختلف می‌پیوندند و به دنبال آن، کار در «مسیر ظهور» آغاز می‌شود. این مرحله که تقریباً سه ماه به طول می‌انجامد، شامل پنج گروه کاری موضوعی است که هریک در حدود ۱۰ شرکت‌کننده به نمایندگی از ذینفعان مختلف، تشکیل شده‌اند.

ژوئن ۲۰۲۵

طرح ظهور، در ژوئن ۲۰۲۵ (خرداد ۱۴۰۴)، با یک رویداد نهایی که در آن نتایج گروه‌های کاری ارائه می‌شود، به پایان می‌رسد. این رویداد، فرصتی برای بررسی نوآوری‌های توسعه‌یافته و بررسی اجرای ملموس آنها در بخش بیمه، خواهد بود.

 

[۱] Insurance and Social Security Supervisory Authority

[۲] Emergence Program

[۳] Insurance inclusion

[۴] Innovation and InsurTech

منبع: تازه ها




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.