نقش روابط‌عمومی در مدیریت بازاریابی تأثیرگذار و انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب

نقش روابط‌عمومی در مدیریت بازاریابی تأثیرگذار و انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب

در دنیای امروز که اینفلوئنسرهای آنلاین بیش از رسانه‌های سنتی اعتبار دارند و مخاطبان بیشتری جذب کرده‌اند، به‌راحتی می‌توان گفت که مدیریت روابط با این افراد باید جزئی از وظایف روابط عمومی باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد، با توجه به اینکه اینفلوئنسرهای آنلاین به‌طور فزاینده‌ای در حال تغییر نحوه ارتباط برندها با مخاطبان خود هستند، جای تعجب نیست که بسیاری از افراد در صنعت روابط ‌عمومی ممکن است مطمئن نباشند که آیا باید مسئولیت بازاریابی اینفلوئنسرها را در دست بگیرند یا خیر. به‌ویژه که این همکاری‌ها معمولاً شامل ترتیبات تجاری می‌شوند و برخلاف روابط رسانه‌ای سنتی، در اینجا پرداخت پول برای پوشش سرمقاله‌ای معمول نیست.

با این حال، شباهت‌های زیادی بین این دو وجود دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. بازاریابی تأثیرگذار به همان اندازه که روابط عمومی درگیر داستان‌سرایی، ایجاد روابط و مدیریت شهرت است، اهمیت دارد. در واقع، نقش کلیدی روابط عمومی در انتقال پیام‌های برند به مخاطبان مناسب از طریق واسطه‌های قابل اعتماد مانند مطبوعات آزاد است.

در دنیای امروز که اینفلوئنسرهای آنلاین بیش از رسانه‌های سنتی اعتبار دارند و مخاطبان بیشتری جذب کرده‌اند، به‌راحتی می‌توان گفت که مدیریت روابط با این افراد باید جزئی از وظایف روابط عمومی باشد.

چالش‌ها و فرصت‌ها
اگر هدف بازی مدیریت شهرت باشد، اینفلوئنسرها مسیر متفاوتی برای جلب قلب و ذهن مخاطبان شما ارائه می‌دهند. البته همراه با این فرصت جدید، چالش‌های خاص خود نیز به وجود می‌آید. اینفلوئنسرها به‌طور متفاوت از روزنامه‌نگاران عمل می‌کنند و “قوانین تعامل” قدیمی روابط عمومی با متخصصان رسانه، دیگر قابل اجرا نیست.

حتی با گذشت بیش از دو دهه از گسترش رسانه‌های اجتماعی، هنوز بسیاری از متخصصان روابط عمومی در حال آزمایش و یادگیری بهترین شیوه‌ها برای ادغام بازاریابی تأثیرگذار در استراتژی‌های گسترده‌تر ارتباطی خود هستند. خبر خوب این است که بازاریابی تأثیرگذار به‌طور عالی با استفاده از داده‌ها برای برنامه‌ریزی و اندازه‌گیری کمپین‌ها سازگار است، که می‌تواند کار شما را تسهیل کند.

انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب
اولین چالشی که باید بر آن غلبه کنید این است که چگونه بهترین اینفلوئنسرها را برای همکاری پیدا کنید. با توجه به تعداد زیاد اینفلوئنسرها که برای همکاری با برندها در دسترس هستند، یافتن افراد مناسب کار ساده‌ای نیست.

پلتفرم Meltwater این مشکل را حل می‌کند. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا دقیقاً اینفلوئنسرهایی را که برای برند شما مناسب هستند، بر اساس معیارهای مختلف پیدا کنید.

در حالی که دسترسی به دنبال‌کنندگان و تعداد آنها از معیارهای مهم در انتخاب اینفلوئنسرها است، این آمارها می‌توانند دستکاری شوند. امتیاز True Value اختصاصی Meltwater به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور دقیق‌تری به دسترسی واقعی یک اینفلوئنسر و تعاملات واقعی مخاطبان او پی ببرید.

اندازه‌گیری فراتر از معیارهای ظاهری
یکی از تفاوت‌های بزرگ میان رسانه‌های سنتی و بازاریابی تأثیرگذار، این است که بازاریابی تأثیرگذار معمولاً دسترسی به داده‌های سخت‌تری از نحوه عملکرد محتوا فراهم می‌کند. علاوه بر معیارهای عمومی مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات، Meltwater به شما دسترسی به داده‌های تحلیلی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت اینفلوئنسرها را می‌دهد، که به‌راحتی از رسانه‌های سنتی به‌دست نمی‌آید.

Meltwater همچنین قابلیت محاسبه “ارزش رسانه‌ای به‌دست آمده” از همکاری با اینفلوئنسرها را دارد، که ارزش اشتراک‌گذاری‌ها و اشاره‌های ارگانیک که دسترسی به محتوای اصلی را گسترش می‌دهند، کمی می‌کند.

روابط اینفلوئنسرها، روابط عمومی است
با ابزارها و استراتژی‌های مناسب، می‌توان به‌راحتی بازاریابی تأثیرگذار را با استراتژی ارتباطات گسترده‌تر خود هم‌راستا کرد. بازاریابی تأثیرگذار علاوه بر ارائه راه جدیدی برای برقراری ارتباط با مخاطبانی که پیش‌تر دسترسی به آنها دشوار بود، مجموعه‌ای از معیارهای اضافی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای اثبات ارزش کار شما مورد استفاده قرار گیرد.

نویسنده: نیل برنان، معاون بازاریابی اینفلوئنسر، ملت‌واتر

منبع: شارا




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.