پرش خیره‌کننده بیمه دی در سال ۱۴۰۴؛ رشد ۲ برابری پرتفوی و بهبود نسبت خسارت

پرش خیره‌کننده بیمه دی در سال ۱۴۰۴؛ رشد ۲ برابری پرتفوی و بهبود نسبت خسارت

حق‌بیمه تولیدی بیمه دی در سال 1404 به ۴۶۹,۰۱۷ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بررسی عملکرد پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ بیمه دی نشان می‌دهد این شرکت توانسته با یک جهش کم‌نظیر در صنعت بیمه، هم در حوزه رشد پرتفوی و هم در مدیریت خسارت موفق را به ثبت برساند. آمارها بیانگر آن است که بیمه دی علاوه بر افزایش چشمگیر حق‌بیمه تولیدی، توانسته نسبت خسارت خود را نیز در مسیر بهبود قرار دهد.

براساس داده‌های منتشر شده در سامانه کدال، حق‌بیمه تولیدی بیمه دی در مردادماه ۱۴۰۴ به ۶۹,۸۷۶ میلیارد ریال رسیده است، در حالی که این رقم در مردادماه ۱۴۰۳ تنها ۱۹,۷۷۱ میلیارد ریال بود. این موضوع به معنای رشد بیش از ۲۵۳ درصدی در یک ماه است؛ رشدی که بیانگر قدرت جذب بازار و توسعه پرتفوی بیمه دی است.

در مجموع سال ۱۴۰۴ نیز، حق‌بیمه تولیدی پنج‌ماهه بیمه دی به ۴۶۹,۰۱۷ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با حق بیمه ۲۳۳,۳۹۵ میلیارد ریالی دوره مشابه سال گذشته، رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد. چنین رشدی نشان‌دهنده آن است که بیمه دی توانسته طی سال جاری، با گسترش سهم خود در بازار و تنوع‌بخشی به خدمات، پرتفوی خود را دو برابر کند.

در بخش خسارت نیز بیمه دی طی پنج‌ماهه نخست سال، ۱۱۴,۲۷۴ میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده، در حالی که این رقم در دوره مشابه سال گذشته ۶۵,۳۰۵ میلیارد ریال بود.

یکی از شاخص‌های مهم در صنعت بیمه، نسبت خسارت است. بررسی این شاخص برای بیمه دی نشان می‌دهد که نسبت خسارت از ۲۷.۹ درصد در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۳ به ۲۴.۳ درصد در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است. این تغییر، علاوه بر اینکه بیانگر مدیریت ریسک و بهبود ترکیب پرتفوی است، نشان می‌دهد شرکت توانسته در کنار رشد چشمگیر فروش، سودآوری خود را نیز ارتقا دهد.

به این ترتیب، شرکت بیمه دی در پنج‌ماهه نخست سال جاری توانسته همزمان سه هدف کلیدی رشد فروش، تقویت اعتماد بیمه‌گذاران و بهبود سودآوری را محقق کند و این شرکت را در میان برترین شرکت‌های صنعت در منظر سودآوری قرار داده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.