حضور واحدهای تولیدی در بازارهای بین المللی موجب ارزآوری می‌شود

حضور واحدهای تولیدی در بازارهای بین المللی موجب ارزآوری می‌شود

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگان تهران نبود بازار فروش را از جمله دلائل اصلی رکود واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی دانست و بر لزوم توجه جدی به این حوزه تاکیدکرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به این جمله که عمده واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی کشور کوچک و متوسط هستند، افزود: این شهرک ها در اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و مواردی از این دست بسیار نقش آفریند.
وی همچنین با اعلام اینکه کالا امروز با توجه به تنگناهای شدید مالی، بیمه ای، مالیاتی، صادراتی و غیره با سختی هرچه تمامتر در کشور تولید می شود، اظهارداشـت: نبود بازار فروش محصولات از دغدغه اساسی تولیدکنندگان و صنعتگران به ویژه در شهرک های صنعتی است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگان تهران گفت: علاوه بر این محصولات تولیدی شهرک های صنعتی کشور با مشکل جدی در حوزه صادرات مواجه هستند.
وی در ادامه افزود: حضور موثر واحدهای تولیدی در بازارهای بین المللی ضمن جبران عدم وجود تقاضا در بازارهای داخلی می توانند قدرت ارزآوری و اشتغال زایی بالایی برای کشور داشته باشند.
آل اسحاق لازمه ورود کالاهای داخلی به بازارهای جهانی را آموزش، کیفیت، رقابت پذیری، قیمت مناسب، بازاریابی و غیره برشمرد و اظهارداشت: تقویت صادرات از جمله راه های نجات کشور از رکود اقتصادی است.
وی با بیان اینکه ماهیت صادرات ارز آوری و تولید ثروت برای کشور است، گفت: شکوفایی بیشتر این حوزه توجه و تلاش مضاعف بخش های دولتی و خصوصی را می طلبد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگان تهران در ادامه قاچاق را از دیگر مشکلات بر سر راه تولید مملکت دانست و افزود: مبارزه قاطعانه و عملی با قاچاق در تقویت تولید داخلی بسیار اهمیت دارد و کلید رفع مشکلات اقتصادی مردم و همچنین رونق تولید وطنی است.
وی یادآورشد: مشکلات اقتصادی مردم و تولید کنندگان با حرف رفع نخواهد شد بلکه اقدام و ابتکار عمل جدی را می‌طلبد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.