گریزی از ادغام نیست

معاون امور سرمایه‌گذاری و بین‌الملل بانک سینا:

گریزی از ادغام نیست

جمعه, ژولیه 14, 2017 - 10:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

محمدرضا ساروخانی معاون امور سرمایه‌گذاری و بین‌الملل بانک سینا درباره ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری گفت:‌ بیماری که در حال حاضر نظام بانکی ما به آن مبتلا است با مُسکن معمولی قابل درمان نیست و این بیماری نیاز به درمان و جراحی دارد و این جراحی هم حتما با خونریزی همراه خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا،عضو هیات مدیره بانک سینا با بیان اینکه باید پذیرفت که این جراحی و ادغام‌ها کار سخت و بزرگی است، تصریح کرد: با این وجود باید این کار انجام شود، برخی از بانک‌های ما بیمارند و این بیماری باید درمان شود چون ممکن است که به بقیه بانک‌ها سرایت کند و این اتفاق خطرناکی است.
وی با اشاره به سودهای موهومی که در حال حاضر برخی بانک‌ها در کشور می‌پردازند، عنوان کرد: این در حالی است که این بانک ها یا موسسات اعتباری پولی ندارند و فقط در حال چاق کردن دو طرف ترازنامه خود هستند بدون اینکه عایدی داشته باشند و بنابراین این حباب روزی می‌ترکد و بانک مرکزی باید هر چه زودتر به داد آنها برسد.
ساروخانی عنوان کرد: اینکه تصور شود فلان بانک با چنین وضعیتی در حال ادامه حیات است و یا تابلو دارد و در رسانه ها تبلیغات انجام می‌دهد و یا اینکه روی پای خود ایستاده است را باید کنار گذاشت و حتی این موضوع شامل بانک‌های مجوزدار هم می‌شود.
وی به بانک مرکزی پیشنهاد کرد که نباید اجازه داده شود که بانک‌ها به جایی برسند که نابود شوند، بلکه باید طی فرآیندی دارایی‌های آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و شرایطی برای ادغام اینگونه بانک‌ها فراهم شود تا قابلیت ادغام داشته باشند.
این مقام مسوول در نظام بانکی کشور عنوان کرد: باید به این نکته نیز توجه شود که یک بانک بیمار را یک بانک سالم برای ادغام قبول نمی‌کند، بلکه این بیمار باید در ابتدا درمان شود و بعد وارد فرآیند پیچیده ادغام شود؛ که کار سخت و دشواری است اما گریزی از اجرای آن نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.