اعضای هیأتمدیره پستبانکایران نشست مشترکی با مدیر و رؤسای شعب منطقه سهتهران در شعبه اسلامشهر برگزار و عملکرد شعب این منطقه را ارزیابی کردند.
ICT محور اصلی توسعه پست بانک است
ICT محور اصلی توسعه پست بانک است
به گزارش دیوان اقتصاد، در نشست اعضای هیأتمدیره پستبانکایران با رؤسای شعب منطقه سه تهران در شعبه اسلامشهر، خسرو فرحی مدیرعامل بانک ضمن تأکید بر توسعه شعب و ارتقاء سطح عملکردی آن اظهارداشت: ICT محور اصلی توسعه است و با توجه به مأموریت بانک بعنوان بانک توسعهای و تخصصی حوزه ICT باید دانش این توسعه در شعب و باجه های خدماتبانکی نهادینه شود.
وی با اشاره به عاملیت این بانک بعنوان بانک عامل صندوق توسعهملی، بر مصرف منابع این صندوق در راستای اشتغال زائی روستائی و حمایت از طرحهای دارای توجیه اقتصادی برای کمک به چرخه تولید داخلی و توسعه اقتصاد تأکید نمود.
فرحی درخصوص توسعه شعب و باجه های خدماتبانکی پستبانکایران عنوان کرد: این بانک بعنوان بزرگترین خردهبانکدار کشور تلاش می کند فعالیت ها و خدماترسانی خود درسطح روستاها و مناطق کمبرخوردار را بیش از پیش گسترش دهد. از اینرو آماده ارائه مجوزهای لازم برای افتتاح و راهاندازی باجه ها در سطح کشور براساس استانداردهای بانک مرکزی هستیم.
وی در ادامه افزود: تأسیس شعب باید براساس مجوز بانک مرکزی، افزایش سرمایه و رعایت ضوابط و مقررات صورت پذیرد که هماکنون تأسیس دو شعبه در فرودگاه و منطقه پردیس و همچنین جابجائی تعداد 5 شعبه را در دستور داریم.
مدیرعامل درپایان ریسکپذیری در اجرای برنامههای بانک را لازم دانست و بر اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از برنامههای بانک تأکید نمود.
صباغی عضو هیأتمدیره پستبانکایران نیز در این نشست ضمن تأکید بر ساماندهی شعب، ایجاد و راهاندازی باجههای خدماتبانکی و افزایش سرمایه بانک اظهارداشت: این بانک با 407شعبه در سطح کشور درحال خدماترسانی به هموطنان است که باید با جهتدهی خدمات به بخش ICT و توسعهای در حوزه شعب به سمت اعطای تسهیلاتخرد با رعایت اصول و ضوابط پرداخت تسهیلات گام برداریم. البته رؤسای شعب در راستای این مهم بایستی با رویکرد اعتباری اقدام به برگزاری جلسه های کارشناسی و تخصصی نمایند.
وی با اشاره به سیاستگذاری درست و موثر در بخش باجههای خدمات بانکی گفت: خوشبختانه براساس دستورالعمل و درآمدهای حاصله از باجه ها و رضایتمندی روستائیان از خدماترسانی این بانک هیچگونه محدودیتی در بخش توسعه باجههای روستائی نداریم.
صباغی در پایان ضمن تأکید بر رعایت قواعد و تأثیر آن در کاهش محدودیتهای موجود گفت: خوشبختانه این مجموعه به بلوغ لازم رسیده و بدون محدودیت در گستره وسیع و توسعهای گام نهاده است که با رعایت این مهم، تغییر نگاه عوامل اجرائی و تغییر نگاه مخاطبان و مشتریان درراستای همافزائی و توجه کامل به راهبرد و سیاستهای مشخص و شفاف می توانیم بیش از پیش موفق عمل کنیم.
مهندس مهرانی دیگر عضو هیأتمدیره پستبانکایران در ادامه ضمن اشاره به موفقیت و سرعتعمل در اجرا و پیادهسازی نرمافزار جدید بانک درسطح شعب اظهارداشت: چندگانگی نرم افزارها و اطلاعات بانک در چند سیستم منجر به اتخاذ ساز و کار جدید برای مهاجرت اطلاعات از سامانههای مختلف بانک به یک سامانه جهت شفافسازی، اعتمادسازی و اثربخشی فوری شد.
مهرانی دو مؤلفه مهم و دستاورد حاصله از این مهاجرت اطلاعاتی را نظم انضباطی حجم اطلاعات و ورود اطلاعات بیشتر به سیستم جدید و بحث مدیریتی هوش تجاری عنوان کرد و بر استفاده حداکثری از این سیستم جامع و کامل تأکید نمود.
مهندس فلاحفر عضو هیأتمدیره پستبانکایران در نشست مذکور با اشاره به اقدامات مؤثر در حوزه بازایابی و اعتباری برای جذب مشتریان عمده در تولید و صنعت و افزایش همکاریهای توسعهای عنوان کرد: این بانک، بانک توسعهای و تخصصی حوزه ICT و IT، بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق توسعهملی و گستردهترین خردهبانکدار کشور است که باید از فرصت موجود نهایت استفاده را ببریم و با اهتمام و تلاش بیشتر اقدام به جذب شرکتهایمختلف و دانشبنیان و فعالان اقتصادی کنیم.
وی ضمن اشاره به نقش مهم اشتغال در روستاها و مناطق کمبرخوردار در راستای مهاجرتزدائی، فقرزدائی و رونق و توسعه اقتصادی در این مناطق افزود: با توجه به انعقاد قراردادهای مختلف با صندوق توسعه ملی و عاملیت این بانک در صندوق جهت حمایت از اشتغال میتوانیم با عملکرد مؤثر منابع بسیار خوبی را از این طریق جذب نموده و درآمد حاصله از آن را با تأثیرگذاری بیشتری در روستاها و شهرها و شهرستانهای حاشیهای کلانشهرها درخصوص مهاجرتزدائی خدماترسانی کنیم.
فلاحفر درپایان بر جذب مشتریان عمده توسط شعب تأکید نمود و خواستار استفاده و بهرهمندی از زیرساختهای موجود برای انجام این مهم شد.
همچنین در ادامه این نشست داود کریمی مدیر امور سازمان، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، قاسم تندرو مدیر امور حسابرسی و بازرسی، داود قزلباش مدیر امور اعتباری و سرمایهگذاری، محمود شیردل مدیر امور شعب و توسعه بازار، عباس پورخسروی مدیر امور مالی و پشتیبانی، محمدرضا رحیمی مدیر امور بینالملل و شعب مناطق آزاد، سیدرحمان حسینپور رئیس ادارهکل حوزه مدیریت و روابطعمومی و محمدرضا حسنلو رئیس ادارهکل امور شعب، محمدعلی جباری مشاور مدیرعامل، اکبر غلامی مدیر شعب منطقه سهتهران و رؤسای شعب این منطقه هریک درخصوص شاخصهای عملکردی منطقه توضیحات و راهکارهای لازم را ارائه نمودند.
گفتنی است: اعضای هیأت مدیره این بانک به منظور بررسی مشکلات واحدهای اجرائی و استفاده از دیدگاه و نظرات رؤسای شعب، جلسه های ارزیابی را در محل مدیریت های شعب برگزار می نمایند.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد