مشکلات اقتصادی کشور با اقدام‌های زودگذر حل نمی شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مشکلات اقتصادی کشور با اقدام‌های زودگذر حل نمی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت که مشکلات اقتصادی کشور در حوزه‌های تولید، صنعت، اشتغال، تجارت و صادرات با اقدام‌های موقت و زودگذر قابل‌حل نیست زیرا بخش عمده‌ای از این مشکلات ریشه تاریخی و فرهنگی دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: برخی کشمکش‌های سیاسی و نبود همگرایی‌های لازم سیاسی سبب عمیق‌تر شدن مشکلات اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف شده است.
وی گفت که اتاق بازرگانی ایران به دنبال رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور به صورت پایه‌ای و اساسی از طریق توجه به مقوله مهم توسعه منطقه‌ای است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: وجود برخی افراد سیاسی ذی نفوذ در کشور موجب شده که بدون توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای هر منطقه برنامه ای اقتصادی برای آن تدوین و اجرا شود.
شافعی عنوان کرد که برخی ملاحظات سیاسی جایگزین توجه به ظرفیت‌های اقتصادی مناطق مختلف کشور شده و اتاق بازرگانی ایران نیز با کمک دولت تدبیر و امید در حال توسعه منطقه‌ای است.
وی ابراز داشت: بسته جدیدی در همین راستا همراه با کار کارشناسی و نگاه واقع‌بینانه توسط اتاق بازرگانی ایران تهیه شده که با آغاز به کار دولت دوازدهم ارائه می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت که لازمه تحقق هر چه مطلوب‌تر این بسته جدید نیز استفاده از امکانات محلی، افزایش اختیارات مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی، گسترش میدان فعالیت‌های اقتصادی در تمامی نقاط کشور و کاهش بروکراسی اداری است.
شافعی اظهار داشت: در برنامه ریزی برای توسعه منطقه‌ای کشور باید برنامه‌های محلی تدوین و با برنامه‌های ملی پیوند زده شود.
وی عنوان کرد که باید در این زمینه نظر مسئولان اجرایی هر استان گرفته و اعمال شود و اتاق بازرگانی ایران نیز رسالت سنگینی در امر مهم توسعه منطقه‌ای بر عهده دارد.
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای حضور در همایش چهار روزه رؤسای اتاق بازرگانی استان‌های سراسر کشور و نشست با برخی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.