نگاه دقیق به تویوتا هایلوکس TRD

نگاه دقیق به تویوتا هایلوکس TRD

تویوتا هایلوکس TRD نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی این وانت‌بار پر‌فروش ژاپنی است که در ادامه نگاه دقیقی به این خودرو و توانایی‌های آن خواهیم داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد، تویوتا یک بخش مخصوص دارد که با نام واحد توسعه‌ی خودروهای اسپرت تویوتا یا اختصارا TRD شناخته می‌شود. یکی از جدیدترین محصولاتی که توسط واحد TRD به بازار عرضه شده، تویوتا هایلوکس TRD است که به‌عنوان یک خودروی مدل ۲۰۱۷ وارد بازار شده است. در حقیقت TRD در این خودرو تلاش کرده است تا مقداری روح اسپرت در کالبد خودروی باری هایلوکس بدمد و جذابیت این خودرو را افزایش دهد.
بنابر گفته‌ی منابع رسمی متعلق به تویوتا، این خودرو مورد بازنگری‌هایی در جهت افزایش جذابیت قرار گرفته است که البته بیشتر این بهینه‌سازی‌ها در بخش ظاهری خودرو بوده‌اند تا هایلوکس بتواند به‌راحتی به جنگ پرچم‌داران این کلاس برود.
این مدل TRD بر اساس تویوتا هایلوکس SR5 دوکابین ساخته شده است که به پیشرانه‌ی دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و یکی از پرفروش‌ترین نسخه‌های هایلوکس به شمار می‌رود. امکانات و تجهزاتی که روی این مدل قرار دارند، سبب افزایش قیمت آن شده‌اند؛ به‌طوری‌که این خودرو با مدل شش سیلندر بنزینی هایلوکس تقریبا هم‌قیمت است.
در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز استفاده شده است و  در صورتی که جعبه‌دنده‌ی دستی را برای این خودرو سفارش دهید قیمت ۶۰ هزار دلاری آن به میزان ۲ هزار دلار کاهش پیدا خواهد کرد. با این اوصاف باید گفت این نسخه‌ی هایلوکس خودروی ارزانی به شمار نمی‌رود و در بازه‌ی قیمتی خودروهایی چون فولکس واگن آماروک V6 و فول‌ترین نسخه‌ی فورد رنجر قرار دارد.
رینگ‌های این خودرو از نوع ۱۸ اینچی آلیاژی هستند که روی آن‌ها تایرهای دانلوپ با مشخصاتی مشابه تایرهای استاندارد SR5 سوار شده‌اند. گل پخش‌کن آفرود، لوله‌های حفاظتی قسمت بار و کاور محافظ چراغ‌های عقب از دیگر تجهیزات جانبی تویوتا هایلوکس TRD هستند. تویوتا ضمنا هایلوکس SR5 TRD را به رکاب‌های جانبی مشکی، چراغ‌های اصلی LED و سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز کرده است.
در کل باید گفت تغییرات داخلی مدل TRD به اندازه‌ی تغییرات بیرونی آن نیستند و در داخل کابین فرق چندانی بین نسخه‌ی استاندارد SR5 و نسخه‌ی اسپرت TRD وجود ندارد. عملکرد سیستم بلوتوث نیز از نکات جالب این خودرو است. اتصال به این بلوتوث بسیار ساده است؛ اما سیستم آن طوری طراحی شده که در هنگام رانندگی تقریبا هیچ کاربردی ندارد و نه می‌توان با آن شماره گرفت و نه می‌توان تماس‌های تلفنی را با آن انجام داد. تویوتا دلیل این موضوع را جلوگیری از حواس‌پرتی راننده در هنگام رانندگی عنوان کرده است؛ با این وجود یک راه برای برقراری تماس در حین حرکت خودرو وجود دارد و آن این است که با استفاده از فرمان‌های صوتی اقدام به تماس‌گیری کنید. این مورد با سایر خودروهای تویوتا و محصولات لکسوس مشابه است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.