نبرد آمازون و گوگل در انرژی های تجدید پذیز

نبرد آمازون و گوگل در انرژی های تجدید پذیز

حتی در دوران زمانه تاکید دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده بر زغال سنگ، توسعه دهنده‌های انرژی‌های تجدیدپذیر علاقه خود را به برق بادی و خورشیدی برای اهداف تاب‌آوری خود نشان می‌دهند و این موضوع در میان شرکت‌های تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد ، مدیر اجرایی آمازون، می‌گوید این شرکت تاکنون بیش از ۱.۲۲ گیگاوات پروژه‌های انرژی‌های پاک ایالات متحده را خریداری کرده و بعداز گوگل با ۱.۸۵ گیگاوات، در مقام دوم قرار دارد.
امسال این شرکت برای خرید ۱.۰۹ گیگاوات برق پاک در ایالات متحده به توافق رسیده است و در حال حاضر در حال آماده سازی امضای قرارداد ۲.۶ گیگاوات دیگر هم هست.
کلی هریسون، تحلیل‌گر نیو انرژی فایناس می‌گوید «این شرکت‌ها در حال اعلام اهداف تامین ۱۰۰ درصد انرژی خود از تجدیدپذیرها هستند. این باعث ایجاد زیرساخت‌هایی قطع نظر از یارانه‌های دولتی خواهد بود. تاب آوری یکی از این محرک‌هاست».
اخیرا مزرعه بادی تگزاس آمازون توسط شرکت لینکولن کلین انرژی، راه‌اندازی شد که این مزرعه بیش از یک میلیون مگاوات در ساعت انرژی پاک تولید و وارد شبکه می‌کند.
این پروژه یکی از ۱۸ پروژه انرژی بادی و خورشیدی شرکت آمازون است که در حال بهره‌برداری است و آمازون ۳۵ پروژه دیگر در حال توسعه هم دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.