اولین خودرو با پلت فرم جدید در سال 2020 عرضه می‌شود

مدیرعامل ساپکو :

اولین خودرو با پلت فرم جدید در سال 2020 عرضه می‌شود

مدیرعامل ساپکو از برنامه ریزی برای عرضه اولین خودروی تولیدی با پلت فرم جدید در سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: این محصول، یک خودروی سدان خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نق از فارس، حسین نجاری در نشست مشترک سازندگان پلت فرم جدید ایران خودرو اظهار داشت: این شرکت به زودی خودروهای برقی و هیبریدی را تولید خواهد کرد و در این راستا با برخی سازندگان خارجی و داخلی همکاری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برنامه جدید ایران خودرو از مرحله کانسپت تا تولید را شامل می‌شود، افزود: طراحی و تولید ۴ مدل بدنه خودرو سدان، هاچ بک، اس یو وی و همچنین وانت در این پروژه پیش بینی شده است.

نجاری تصریح کرد: در این طرح از همکاری سازندگان جهانی برخوردار می شویم و با بیش از ۶۰۰ تولیدکننده داخلی نیز همکاری خواهیم داشت.

به گفته وی، دستیابی به تولید ۸۵۰ هزار دستگاه خودروی برقی، هیبریدی و دوگانه سوز در این پروژه پیش بینی شده و اولین محصول تولیدی یک خودروی سدان  (صندوق‌دار) خواهد بود که سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود.

وی میانگین قیمت این خودرو را حدود ۱۵ هزار دلار عنوان کرد و گفت: در طرح جدید ایران خودرو، صادرات ۳۰ درصدی و داخلی سازی ۷۰ درصدی پیش بینی شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.