همکاری ایران خودرو با سه شرکت خارجی برای ساخت خودروهایی با پلتفرم جدید

همکاری ایران خودرو با سه شرکت خارجی برای ساخت خودروهایی با پلتفرم جدید

شرکت ایران خودرو با سه شرکت ایتالیایی، المانی و کره ای برای ساخت خودروهایی با پلتفرم جدید با هدف صادرات و بومی سازی تولیدات همکاری می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) گفت: خودروهای پلتفرم جدید این شرکت با هدف صادرات30 درصدی و بومی سازی 70 درصدی تولید خواهند شد.

«حسین نجاری» امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست سازندگان پلتفرم جدید این شرکت افزود: پروژه پلتفرم جدید شرکت شامل همه فرآیندهای طراحی، مهندسی، اجرا، ارزیابی و تولید است تا موقعیت این شرکت را در سطح جهان ارتقا دهد.

وی ادامه داد: در این پروژه، شرکت های معتبر پینین فارینای ایتالیا، ماهله آلمان و هیوندای پاورتک جمهوری کره در عرصه طراحی و توسعه خودرو همراه با بیش از 100 عرضه کننده و تولیدکننده داخلی مشارکت دارند.

وی یادآور شد: نخستین محصولات این پلتفرم جدید در سال 2020 میلادی وارد بازار خواهد شد که با هدف صادرات 30 درصدی محصولات و بومی سازی 70 درصدی تولید می شوند.

گفتنی است پلت‌فرم در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و تعاریف مخصوص خود را دارد، اما در تمامی این تعاریف یک وجه اشتراک وجود دارد و آن هم استفاده از یک پایه، دانش یا تکنولوژی برای تولید و بهبود محصول می‌باشد.

در صنایع خودروسازی پلت‌فرم به مجموعه‌ای از طراحی، مهندسی و تلاش گفته می‌شود که در قالب یک پایه برای محصولات مختلف استفاده می‌شود و با استفاده از همین پایه مشترک بوده که در یک دوره زمانی معین، محصولات مختلفی را تولید می‌کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.