ارسال تمام کالاهای صادراتی به عراق از طریق مرز سومار

ارسال تمام کالاهای صادراتی به عراق از طریق مرز سومار

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در استان کرمانشاه ، از آغاز صادرات کالاهای دیگر مرزهای کشورمان به عراق از طریق مرز سومار خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، فرهاد همتی در نشست دستگاه های مرتبط با امر صادرات و فعالان اقتصادی منطقه گفت: با توجه به آغاز تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای جنوبی و خسروی، براساس تصمیم های اتخاذ شده، همه کالاها ازطریق مرز سومار به عراق صادر می شود.
وی اظهار داشت: در سه روز گذشته رکورد صادرات روزانه بیش از 500 کامیون کالا ازطریق مرز سومار به ثبت رسید و این امر بیانگر افزایش چند برابری صادرات روزانه کالا از این بازارچه است.
وی با بیان این که با توجه به افزایش حجم کالاهای صادراتی، لازم است ساعات کار بازارچه سومار افزایش یابد، بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهر، 523 هزار تن انواع کالا با بیش از 60 قلم و به ارزش 403 میلیون دلار توسط 28 هزار دستگاه از طریق مرز سومار به عراق صادر شد.
وی ادامه داد: این حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر رشد داشته و هم اکنون روزانه بین 400 تا 500 دستگاه کامیون، انواع کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب اضافه کرد که با هدف ایجاد تسهیلات برای فعالان اقتصادی، تعداد 20 غرفه دفاتر تجار در محل بازارچه سومار احداث و آماده تحویل است.
به گفته همتی، در بخش خدماتی نیز 10 واحد در محل این بازارچه تکمیل شده و در حال واگذاری است که با این حال، ایجاد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز در محل بازارچه سومار ضروری است.
وی اظهار کرد: موضوع رسمی شدن مرز سومار نیز توسط استاندار کرمانشاه از طریق مرکز در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی با محقق شدن این مطالبه به حق مردم گیلانغرب، شاهد رونق بیش از پیش این منطقه و آغاز تردد مسافر و زوار از این مرز باشیم.
در پایان این نشست از زحمات وحید گچی مدیر سابق بازارچه سومار قدردانی و شهرام شیرنسب به عنوان مدیر جدید این بازارچه معرفی شد.
بازارچه مرزی سومار 16 فروردین سال 94 با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی 2 استان به طور رسمی افتتاح شد.
بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد.
بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است.
قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با 2 بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.