پینین فارینا برای ایران خودرو پلتفرم طراحی می‌کند

پینین فارینا برای ایران خودرو پلتفرم طراحی می‌کند

شرکت پینین فارینای ایتالیا طی قراردادی با ایران خودرو، متولی طراحی، توسعه و ساخت پلتفرمی جدید با هدف تولید خودروهای مدرن در  کلاس‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اور شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از زومیت،گروه صنعتی ایران خودرو در هفته‌ای که گذشت، با ۹ شرکت پیشتاز فعال در صنعت خودروسازی جهان قرارداد همکاری امضا کرد که به‌موجب آن، پلتفرمی جدید برای این شرکت ملی خودروسازی ایران طراحی شود و نسل جدیدی از خودروهای این شرکت در آینده‌ای نه‌چندان دور به تولید رسد.
حوزه فعالیت این ۹ شرکت بخش‌های مختلف و متعددی مانند پیشرانه، شاسی، طراحی بدنه، سیستم قوای محرکه، جعبه‌دنده و در نهایت تولید محصولات جدید را در بر می‌گیرد. در زمینه‌ی طراحی بدنه، ایران خودرو با شرکت سرشناس و موفق ایتالیایی پینین فارینا به توافق رسیده است. در این پروژه دانشگاه‌های برجسته‌ی ایران یعنی دانشگاه شریف و امیرکبیر نیز مشارکت و همکاری خواهند داشت.
پیش از این تکیه اصلی ایران خودرو بر پلتفرم دیگر خودروسازان جهانی و در صدر آن‌ها پلتفرم گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه بود و تمام طراحی‌های انجام‌شده برای محصولات جدید این شرکت ایرانی بر مبنای آن انجام می‌شد. در طول سالیان گذشته همواره ایران خودرو محصولات پژو را در ایران تولید و تحت لیسانس این شرکت فرانسوی به فروش می‌رساند.
ایران خودرو امیدوار است اولین محصول پلتفرم جدید خود را تا پیش از سال ۲۰۲۰ تولید و روانه بازار ایران کند. محصولات جدید ایران خودرو در قالب این پلتفرم، در آغاز با هدف فروش در بازار داخلی ایران تولید می‌شوند و پس از آن صادرات به دیگر کشورها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.