تسهیل امور در بندر آستاراخان و تشریفات گمرکی

درخواست آخوندی از روس ها

تسهیل امور در بندر آستاراخان و تشریفات گمرکی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب در نواحی شرقی و غربی دریای خزر از مقامات روس یک درخواست کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل روسیه اظهار کرد:‌ از روسیه می‌خواهیم تا اقدامات لازم برای تسهیل امور مربوط صدور مجوزهای کشتیرانی، تردد کشتی‌های ایرانی در بندر آستاراخان و تشریفات گمرکی را فراهم آورد.

وی با رضایت بخش خواندن روابط 2 کشور در حوزه همکاری‌های حمل ونقل به ویژه استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی بر فعال کردن کریدور شمال-جنوب بویژه در شرق و غرب دریای خزر تاکید کرد.

وی ایجاد تاسیسات لجستیکی در کشور باتوجه به ظرفیت‌های زیرساختی را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد داد برای این منظور می‌توان کنفرانسی را با حضور کشورهای ایران، هند و روسیه جهت فراهم کردن فضایی برای بخش‌های خصوصی سه کشور جهت تبادل نظر برگزار کرد.

در این دیدار سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه فعال‌سازی کریدور شمال – جنوب را به ویژه با رشد فزاینده تبادلات کالا میان روسیه و هند برای روسیه حائز اهمیت برشمرد و از پیشنهاد طرف ایران مبنی بر برگزاری کنفرانس جهت فعال‌سازی کریدور مذکور استقبال کرد.

وی همچنین ساخت راه‌آهن رشت-آستارا را در فعال کردن بیشتر کریدور شمال –جنوب بسیار پراهمیت خواند و از هر پیشنهادی در این زمنیه استقبال کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.